انتقاد یك عضو اتاق بازرگانی تهران سهم لنج ها در قاچاق فراموش شده است! رئیس كمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران می گوید، در شرایطی بخش قابل توجهی از تمركز بر مقابله با قاچاق به حمل و نقل زمینی اختصاص یافته كه سهم مهم لنج ها و قاچاق دریایی فراموش شده است. به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، در جلسه پنجشنبه کمیسیون حمل و نقل اتاق تهران که با حضور اعضای این کمیسیون و برخی از مسؤلان دولتی این بخش برگزار شد، فعالان بخش خصوصی ترانزیت از نبود تمرکز و توجه لازم بر این بخش انتقاد کردند و معتقدند در صورتیکه کشور قصد داشته باشد در این عرصه گام های مهمی بردارد، نیازمند ایجاد تغییر در سیاست های اجرایی خواهد بود. در این نشست فرهاد فزونی، رئیس کمیته حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران، صحبت های خویش را با مسائل مربوط به قاچاق در حوزه ترانزیت آغاز کرد. فزونی بر ضرورت توجه به تمام ابعاد قاچاق و مبارزه همزمان با تمام مبادی ورودی جنس قاچاق تصریح کرد و گفت در صورتیکه قصد کاهش جدی قاچاق وجود دارد، باید تمام زوایای این مورد بررسی شود. او اظهار نمود: در سال های گذشته ارزش دلاری قاچاق در حدود ۲۴ میلیارد دلار عنوان می شد، اما حالا برخی صحبت از ۱۰ میلیارد دلار قاچاق از راه ترانزیت و آن هم با کامیون و از مرزهای زمینی به میان می آورند اما در این میان سخنی از میزان قاچاق لنج ها و قاچاقی که از طرق دیگر وارد کشور می شود، مطرح نیست. در مقطعی عنوان می شد که روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می شود. در حالیکه امکان هرگونه تخلف و قاچاق در بعضی حوزه ها به حداقل رسیده، اما صحبت از میلیاردها دلار قاچاق یخچال ساید بای ساید و ماشین لباسشویی و از این قبیل وسائل می شود. به قول او، در صورتیکه مدرکی در خصوص وجود قاچاق در تمام بخش های ترانزیت وجود دارد باید عرضه شود تا قانون با متخلفان قاطعانه برخورد کند؛ در غیر این صورت با همکاری تمام بخش های مقدمات رشد ترانزیت فراهم گردد. بحث درباره مشکلات اجرایی در حوزه ترانزیت در حالی مطرح شده که پیش از این فعالان اقتصادی بارها از ضرورت نگاهی جدی به این مورد صحبت کرده بودند. جلال ابراهیمی – رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه – در گفت و گو با ایسنا، در این حوزه اظهار داشت: با عنایت به موقعیت خاص جغرافیایی ایران و ضرورت عبور کالاهای شرق به غرب و شمال به جنوب از ایران، در سال های گذشته خیلی از کشورها کوشیده اند، برای افزایش سهم خود از بازار ترانزیت، با ایران وارد رقابت شوند. به قول وی، در هفته های گذشته و با استفاده از فضای به وجود آمده بعد از شیوع ویروس کرونا، برخی از کشورهای منطقه مانند ترکیه، گرجستان و ترکمنستان کوشیده اند با طراحی مسیری جدید، در حوزه ترانزیت نقش خویش را گسترش دهند و در این میان اگر ایران نتواند ظرفیت های لازم را فراهم آورد، تصویری که از آینده ترانزیتی کشور وجود دارد، مثبت نخواهد بود. منبع: نت واش 1399/04/13 12:28:52 5.0 / 5 3401 تگهای خبر: بازار , بازرگانی , دولت , ماشین این پست نت واش را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط ایلان ماسک کل صنعت فضایی را بلعیده است! استفاده از ظرفیت اجلاس کاپ 29 در دستور کار سازمان محیط زیست انواع بتن اکسپوز لزوم بازبینی در بودجه محیط زیست نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۳