صافكاری خودرو با استفاده از رنگ

صافكاری خودرو با استفاده از رنگ نت واش: به فرآیندی كه در آن سعی می گردد كه نقاط یا قطعات آسیب دیده به فرم اولیه و صحیح برگرداننده شوند، صافكاری می گویند. صافكاری هم مانند خیلی از امور دیگر نیاز به دانش و تجربه دارد و به طور كلی به دو صورت صافكاری بی رنگ و صافكاری با رنگ، انجام می شود. نوع و شدت ضربه و همینطور فرم خود قسمت آسیب دیده، در تصمیم صافكار بسیار تاثیرگذار می باشد؛ كه قطعه را تعویض كرده یا بر اساس دانش خود ناحیه آسیب دیده را صافكاری بدون یا صافكاری با رنگ كند.


مراحل صافكاری با رنگ
 
اگر شدت و نوع ضربه به شكلی باشد كه صافكار نتواند با بهره‌گیری از فرآیند صافكاری بدون رنگ نتیجه خوبی را پدید آورد، دو گزینه دارد یا می‌تواند قطعه را تعویض كند، كه در این صورت هزینه تعمیر و ترمیم قطعه برای صاحب خودرو بسیار بالا است و یا می‌تواند از عملیات صافكاری با رنگ استفاده كند كه هزینه بسیار كمتری نسبت به تعویض قطعه دارد.
برای صافكاری با رنگ، ابتدا صافكاری قطعه آسیب دیده را جدا می‌كند، سپس با استفاده از سمباده و آب، پشت قسمت آسیب دیده را به خوبی تمیز می‌كند تا كاملا صاف و صیقل شود. بعد از آن در فرآیند صافكاری با رنگ، نوبت به جلوی قسمت آسیب دیده می‌رسد كه صافكار برای سهولت در عملیات نقاشی بدنه و همینطور روئیت بهتر نقاط فرو رفته، رنگ روی قطعه آسیب دیده را با ابزار زمخت خود مانند سوهان‌های ضبر و سمباده‌های درشت، از بین می‌برد.
 
بعد از پاك شدن رنگ از روی قسمت آسیب دیده؛ صافكار با بهره‌گیری از شعله مستقیم آتش، پشت قطعه آسیب دیده را به خوبی گرم می‌كند، تا قطعه از حالت پایدار خارج شود و جنس آن نرم‌تر شود تا صافكار بتواند به راحتی و با استفاده از چكش، به قطعه ضربه خورده فرم دهد. در صافكاری با رنگ دقت چكش زدن كمتر است و صافكار نیازی ندارد كه به نوع و شدت ضربات خود اهمیت زیادی بدهد و فقط صاف شدن فرم قسمت آسیب دیده مهم است به دلیل اینكه در صافكاری با رنگ، رنگ قطعه قبل از چكش كاری، از بین رفته است و نیازی نیست كه از بین رفتن و خراب شدن رنگ بدنه را در نظر گرفت، از این رو در صافكاری با رنگ، صافكار قطعه را گرم نگه می‌دارد و چكش می‌زند تا ناحیه آسیب دیده به فرم اولیه و صحیح بازگردد.
 
پس از چكش زدن، صافكار با استفاده از نور خورشید یا اشعه فرابنفش، ناهمواری‌های روی قطعه را بررسی می‌كند و سپس با استفاده از ابزاری به نام مشتی شروع صاف كردن نا‌همواری‌ها می‌كند در این قسمت از صافكاری با رنگ، به دلیل آنكه نیازی به در نظر گرفتن رنگ قطعه نیست، این امكان را برای صافكار به وجود می‌آورد كه از فرآیند بادگیری برای نقاطی كه فرو‌رفتگی بیشتری دارند استفاده كند.
در آخر عملیات صافكاری با رنگ، قسمت آسیب دیده بتونه می‌شود كه معمولا از بتونه سنگی فوری استفاده می‌كنند و در نهایت توسط متخصصان حوزه نقاشی اتومبیل، ناحیه آسیب دیده رنگ می‌شود و برای هم دست شدن قسمت رنگ شده با مابقی نواحی بدنه خودرو، آن قطعه .پولیش كاری می‌شود و در نهایت توسط صافكار بر روی اتومبیل قرار می‌گیرد
1396/04/27
23:14:55
5.0 / 5
4670
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است