معاون وزیر كشاورزی:

مصرف آب در بخش كشاورزی حداكثر هفتاد درصد است

مصرف آب در بخش كشاورزی حداكثر هفتاد درصد است معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور آب و خاك اعلام نمود: میزان مصرف آب در بخش كشاورزی ۶۰ تا ۷۰ درصد از منابع آب كشور است.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، علیمراد اكبری اظهار نمود: میزان مصرف آب در بخش كشاورزی حداكثر ۶۰ تا ۷۰ درصد از منابع آب كشور است حتی اگر اعداد و ارقام در بخش كشاورزی نهایی و محاسبه شوند میزان و سهم این بخش از مصرف منابع آبی كمتر شود.
وی افزود: انواع سبزی و صیفی جات جزو گیاهان و محصولات كشاورزی پرمصرف و محصولاتی مانند جو و گندم جزو محصولات كم مصرف از نظر آبی هستند كه به همه آنها نیاز داریم.

اكبری خاطرنشان كرد: هم اكنون سیاست گذاری ها در جهت انتقال گیاهان پرمصرف به فضاها و محیط های بسته و كنترل شده مانند گلخانه ها است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور آب و خاك بیان كرد: نیشكر، سبزی و محصولات صیفی و جالیزی جزو پرمصرف ترین ها از نظر آبی بوده و برخی ارقام كلزا، جو و... كم مصرف هستند.

وی خاطرنشان كرد: برخی دیگر از ارقام كلزا به همراه گندم مصرف متوسطی دارند كه هم اكنون برنامه ریزی صورت گرفته مبنی بر كنترل مصرف گیاهان و محصولات كشاورزی پرمصرف از نظر آبی به دو روش است كه می توان به انتقال آنها به محیط های كنترل شده گلخانه ای یا استفاده از روش های آبیاری نوین مانند میكرو اشاره كرد.



1396/08/14
23:22:41
5.0 / 5
4959
تگهای خبر: آب , كشاورزی
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است