طلا كنار نمی رود

طلا كنار نمی رود نت واش: بااینكه طلا از بالاترین ركورد هفت سال قبل كه در اولین هفته سال ۲۰۱۹ به آن صعود كرده بود، عقب نشینی كرده اما برمبنای پیش بینی یك شركت پالایش فلزات ارزشمند، سرمایه گذاران می توانند همچنان منتظر بالا رفتن قیمت ها باشند.



به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، گروه MKS PAMP در گزارش خود از دورنمای سال ۲۰۲۰ بازار طلا اعلام نمود كه همچنان در سال میلادی جاری به طلا، نقره و پالادیم خوش بین مانده است. طلا همچنان فلز امن برای سرمایه گذارانی خواهد بود كه در شرایط نوسان و ابهام بازار، متقاضی پناهگاه مطمئن دارایی می شوند.

طبق پیشبینی تحلیل گران گروه MKS PAMP، قیمت هر اونس طلا در سال میلادی جاری تا مرز ۱۷۸۰ دلار صعود خواهد نمود و میانگین آن به ۱۶۳۶ دلار می رسد. در این بین انتظار می رود طلا از سطح حمایتی ۱۵۲۰ دلار پایین تر نرود.

عوامل مهمی كه از قیمت طلا پشتیبانی می كنند مسائل ژئوپلیتیكی و سیاسی هستند. تنشهای ژئوپلیتیكی در خاورمیانه به دقت دنبال می شوند و یكی از عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. انتخابات ریاست جمهوری آمریكا هم امكان دارد نوسانات بیشتری را برای قیمت فلزات پرارزش و دلار آمریكا ایجاد كند. عامل دیگری كه از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می كند، سیاست تسهیلی بانك های مركزی در فضای رشد اقتصادی اندك است.

این دورنما در حالی انتشار یافته كه قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۵۵۰ دلار حمایت شده است.

تحلیلگران این شركت انتظار دارند بانك های مركزی همچنان خریدار بزرگ طلا باشند.

همچنین علیرغم این كه نقره در سال ۲۰۲۰ زیر سایه طلا خواهد ماند اما تحلیل گران گروه MKS PAMP انتظار دارند قیمت هر اونس نقره تا مرز ۲۱ دلار صعود كند و میانگین قیمت آن در سال میلادی جاری ۱۸ دلار و ۶۲ سنت باشد.

در میان فلزات گروه پلاتین هم تحلیل گران بی نهایت به پالادیم خوش بین هستند و احتمال اندكی برای نزول قیمت قائل هستند چونكه همزمان با كاهش عرضه، تقاضای قوی برای این فلز پرارزش وجود دارد. طبق پیشبینی تحلیل گران گروه MKS PAMP، میانگین قیمت هر اونس پالادیم سال جاری به ۲۲۸۸ دلار خواهد رسید و هر گونه تصحیح قیمت این فلز موقتی خواهد بود و با هجوم برای خرید مواجه می شود.

بر اساس گزارش كیتكونیوز، اما این تحلیل گران درباره پلاتین اندكی محتاطتر هستند چونكه بازار این فلز همچنان با اشباع عرضه دست و پنجه نرم می كند و انتظار دارند قیمت هر اونس پلاتین به ۱۰۸۰ دلار صعود كرده و میانگین قیمت آن ۹۸۱ دلار باشد.





منبع:

1398/10/29
15:52:32
5.0 / 5
4213
تگهای خبر: بازار
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است