فرماندار خبر داد:

تعریف اعتبار چهارصد میلیون دلاری برای تولید بنزین و میعانات گازی در شازند

تعریف اعتبار چهارصد میلیون دلاری برای تولید بنزین و میعانات گازی در شازند نت واش: ایسنا/مركزی فرماندار شازند از تعریف اعتبار چهارصد میلیون دلاری برای استقرار شركت موهیكو در این شهرستان به منظور تولید بنزین و میعانات گازی آگاهی داد.


مصطفی عرب بامداد امروز دوشنبه در بیست و یكمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان شازند كه در بخشداری زالیان برگزار شد، با اشاره به اینكه این شهرستان با نرخ بیكاری 11.4 بالاترین نرخ بیكاری را پس از اراك و خمین به خود مختص كرده است، اظهار نمود: خوشبختانه شهرستان شازند در حوزه های صنعت، كشاورزی و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد كه بر این اساس هم اكنون اصلی ترین اولویت مجموعه شهرستان در حوزه صنعت، صیانت و نگهداری از واحدهای تولیدی در ابعاد زیرساختی و امنیتی است.
وی با اشاره به رشد تولید و افرایش اشتغال زایی شهرستان شازند در مدت اخیر، اضافه كرد: با عنایت به فراخوان استخدام پتروشیمی شازند، پیش بینی می شود در حدود 120 نفر به آمار اشتغال شهرستان اضافه شود كه این مهم می تواند در امتداد توسعه صنعتی و اقتصادی شازند بسیار مفید باشد.
عرب شهرستان شازند را یكی از شهرستان های موفق استان در حوزه تعداد واحدها و تولید محصولات كشاورزی عنوان نمود و اظهار داشت: شهرستان شازند در تولید بسیاری محصولات كشاورزی استان توانسته است رتبه های اول تا سوم استان را به خود اختصاص دهد كه بعنوان مثال می توان به تولید عسل در این شهرستان اشاره نمود. الان حدود یك سوم مجموع 900 تن عسلی كه در استان تولید می شود، تولید زنبورداران شازندی است و 15 واحد گلخانه ای هم كه در این شهرستان در حال احدات هستند، می تواند بر روند رشد اقتصادی این منطقه بسیار موثر باشد.
فرماندار شازند با تاكید بر اینكه آینده این شهرستان با صنعت گردشگری گره خورده است، اشاره كرد: وجود رودها و رودخانه های پرآب شهرستان شازند پتانسیل خوبی را در سطح شهرستان برای توسعه گردشگری فراهم نموده است و تكمیل پروژه كوكبیه هم می تواند زمینه ساز وقوع اتفاقات بسیار خوبی در شازند شود.
وی توسعه بخش مسكن شهرستان را یكی از عوامل پیشرفت حوزه عمرانی و اقتصادی شهرستان دانست و اظهار داشت: تا این لحظه 790 واحد مسكونی در سطح شهرستان ثبت و ستاندن مجوز شده است كه در حدود نیمی از آنها به پایان رسیده اند. همین طور هم اكنون بین 500 تا هزار نفر در شهرستان مشغول ساخت و ساز واحدهای مسكونی هستند كه این مهم می تواند در امتداد افزایش جمعیت شهری و بازگشت مجدد مردم به نواحی روستایی مثمر ثمر باشد.
وی از تعریف اعتبار 400 میلیون دلاری برای سرمایه گذاری حوزه بنزین و میعانات گازی(شركت موهیكو) در این شهرستان آگاهی داد و در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه همه 141 دهیاری سطح شهرستان حداقل دو پروژه در دستور كار دارند كه پیش بینی می شود تا اجرای نهایی این پروژه ها آمار اشتغال شهرستان به طرز شایان توجهی افزایش پیدا كند. همین طور ما در صدد هستیم كه از اعتبارات دهیاری ها برای ستاندن تسهیلات و توسعه اقتصادی شهرستان در همه حوزه ها خصوصاً كشاورزی استفاده و شرایط لازم را برای رشد عمرانی و اقتصادی شازند فراهم نماییم.
عرب با اشاره به اینكه سهم این شهرستان در حوزه اشتغال روستایی از 15 میلیارد تومان در سال قبل به رقم 30 میلیارد تومان امسال رسیده است، اشاره كرد: خوشبختانه 100 درصد اعتبارات این حوزه جذب شده اند و همین مهم باعث شده است كه 70 طرح روستایی در سطح شهرستان به سرانجام برسد. این تعداد طرح تابحال برای 500 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی كرده اند كه كمكی شایانی به توسعه اشتغال پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت مردم بوده است.
فرماندار شازند این شهرستان را یكی از مناطق موفق استان در حوزه پرورش آبزیان و كشت گیاهان دارویی عنوان نمود و اظهار داشت: پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ها و افتتاح چندین طرح عمرانی در دهه فجر سال جاری نرخ بیكاری شازند تك رقمی شود و گام مثبتی در جهت رشد اقتصادی شهرستان برداشته شود.




منبع:

1398/10/09
13:44:32
5.0 / 5
4652
تگهای خبر: آب , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است