علیرضابیگی:

اقتصاد غیر واقعی مهم ترین مانع بر سر راه تولیدكنندگان است

اقتصاد غیر واقعی مهم ترین مانع بر سر راه تولیدكنندگان است نت واش: یك عضو كمیسیون امور داخلی كشور و شوراها اصرار كرد كه امروز شركت های دولتی و بخش هایی كه ارز دولتی دریافت می كنند بر بازار سلطه داشته و امكان رقابت را از بخش خصوصی سلب كرده اند.


احمد علیرضابیگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موانع موجود بر سر راه تولید كنندگان، بیان كرد: امروز مهم ترین مانعی كه بر سر راه تولیدكنندگان وجود دارد، غیر واقعی بودن اقتصاد كشور است. دو نرخی بودن ارز امكان تولید را از تولیدكنندگان سلب كرده است.
ایشان سپس اظهار نمود: امروز قسمتی از تولیدكنندگان كه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات مواد اولیه خود دریافت نمی كنند، نمی توانند در بازار حضور داشته و با سایر بخش ها رقابت كنند. امروز شركت های دولتی و بخش هایی كه ارز دولتی دریافت می كنند بر بازار سلطه داشته و امكان رقابت را از بخش خصوصی سلب كرده اند.
نماینده مردم تبریز در مجلس اشاره كرد: از طرف دیگر نوسانات در بازار ارز سبب شده تولیدكنندگان با مشكلات عدیده ای مواجه شوند. دولت باید پای خودرا از اقتصاد بیرون كشیده و دلار را تك نرخی كند. باید از تولید كنندگان در چارچوب بخش های دیگری نظیر قیمت حامل های انرژی و مالیات حمایت شود.
ایشان سپس با اشاره به نقش كیفیت و قیمت كالاها در جلب حمایت مصرف كنندگان و بازارهای مصرف، بیان كرد: طبیعی است كه كیفیت و قیمت كالاهای تولید شده نقش بسزایی در جلب توجه مصرف كنندگان دارد. هر چه كالای تولید شده دارای كیفیت و قیمت مناسب تری باشد اساسا نه تنها در بازار داخل بلكه در بازارهای خارج نیز از آن استقبال می شود.
وی ادامه داد: به واسطه ارزان بودن نرخ كارگر و بعضی از نهاده های تولید در داخل كشور در صورت توجه به بعد كیفیت، كالاهای ایرانی در خارج مرزها می تواند رقابت كند.




منبع:

1398/09/12
14:49:58
5.0 / 5
4372
تگهای خبر: بازار , تولید , دولت , كیفیت
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است