بیمقدار:

در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT بانكهای ما دیگر اعتباری در دنیا ندارند

در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT بانكهای ما دیگر اعتباری در دنیا ندارند نت واش: یك عضو فراكسیون امید مجلس شورای اسلامی تاكید كرد كه در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT دیگر بخش خصوصی نیز قادر به همكاری با سایر كشورها نخواهد بود.


شهاب الدین بی مقدار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به لزوم تعیین و تكلیف لوایح FATF و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان كرد: اگر امروز ما به FATF نپیوندیم در نخستین گام در فهرست سیاه قرار می گیریم. زمانی كه نام ایران در شمار این فهرست قرار گیرد دیگر بانك مركزی و هر فرد ایرانی نمی تواند با بانكهای سایر كشورها ارتباط داشته باشد.
ایشان سپس اظهار نمود: در صورت نپذیرفتن این لوایح بانكهای دنیا دیگر حاضر به مبادلات مالی با ایران نخواهند بود و همانند كاری كه مالزی انجام داده است در نخستین اقدام حساب های ایران را می بندد. به دنبال بسته شدن حساب های ایران در خارج از كشور كاملا دست و پای ما قفل می شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس اشاره كرد: امروز اگر ما با كشور عراق معاملات تجاری داریم پول خودرا بوسیله حساب های افراد واسطه دریافت می نماییم اما اگر این لوایح را نپذیریم دیگر این امكان نیز فراهم نخواهد بود. در حقیقت امروز بخش خصوصی ما می تواند با دنیا معامله كند اما زمانی كه در فهرست سیاه قرار بگیریم دیگر هیچ بانك و هیچ فردی حاضر به همكاری با بخش خصوصی نیز نخواهد بود.
او در آخر اضافه كرد: عملا بانكهای ما در سایر كشورها اعتبار خودرا از دست داده و دیگر كارایی نخواهند داشت. با نپذیرفتن این لوایح بخش های مختلف كشور با مشكل روبرو می شوند.




منبع:

1398/08/25
13:53:57
5.0 / 5
4304
تگهای خبر: تجاری
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است