ستاری خبر داد

۸ كارخانه نوآوری بزودی راه اندازی می شود

۸ كارخانه نوآوری بزودی راه اندازی می شود نت واش: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: پهنه های شهری فرسوده بستری مناسب برای تبدیل ایده های خلاقانه به نوآوری هستند و زایشگاه ایده های نوآورانه به شمار می روند. با تسهیل گری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پهنه های شهری در نقاط مختلف كشور میزبان كارخانه های نوآوری می شوند.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، دكتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح رسمی «كارخانه نوآوری آزادی» كه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این كه این كارخانه ایران را یكی از كشورهای پیشرو در تبدیل پهنه های صنعتی فرسوده به محلی برای نوآوری و خلاقیت بدل كرده است، اضافه كرد: این پروژه ملی بعنوان نمونه ای موفق از همكاری دولت و بخش خصوصی و سرمایه گذاری روی ایده های نوآورانه و تبدیل آنها به كسب و كارهای نوآورانه، ایران را بعنوان یكی از قطب های تولید فناوری و نوآوری منطقه معرفی كرده است.
ستاری با اشاره به این كه پهنه های شهری مانند كارخانه های نوآوری، بستر بروز خلاقیت های نیروی انسانی است، عنوان كرد: نیروی انسانی ما را پارك های فناوری، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تامین می كنند. ۱۸۰ شتابدهنده و مركز نوآوری با بیشتر از ۵۰۰هزار مترمربع فضا زمینه ساز ۶هزار استارتاپ جدید شده اند و ۸ كارخانه نوآوری در نقاط مختلف كشور هم به رونق زیست بوم كارآفرینی و نوآوری كمك می نماید.
وی با اشاره به فعالیت چهار هزار و ۵۵۶ شركت دانش بنیان و ۶هزار استارتاپ در اقتصاد كشور با كمك بخش های مختلف این زیست بوم، افزود: این كسب وكارها، علاوه بر این كه ۹۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته اند، برای ۳۰۰هزار نفر اشتغال مستقیم بوجود آورده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور صنعت دارویی كشور را نمونه موفقی از توسعه زیست بوم نوآوری دانست و اظهار داشت: شركت های دانش بنیان دارویی، محصولات خویش را با ارزش افزوده بالا به جهان عرضه می كنند و حرف های جدی برای گفتن دارند. این بخش حالا به بستری برای جذب و ماندگاری نخبگان جوان و دانش آموختگان برتر حوزه فناوری های زیستی و دارو بدل شده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، جذب نیروی انسانی تحصیل كرده در دانشگاه های برتر دنیا را یكی از خصوصیت های فعالیت كسب و كارهای دانش بنیان و استارتاپ ها عنوان نمود و اظهار داشت: كسانی كه در استارتاپ های موفق جهانی كار كرده اند، در فرایند راه اندازی استارتاپ های جدید و رونق گرفتنشان جوانان را یاری می كنند. بیشتر از ۱۴۰۰ نفر از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به كشور بازگشته و ۹۳ استارتاپ جدید و موفق به راه انداخته اند.
ستاری با بیان این كه سازوكار تامین مالی كسب و كارهای دانش بنیان و استارتاپی، وام نیست، اضافه كرد: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه از نوآوری ها و ایده های خلاقانه حمایت می كنند. فرهنگ پشتیبانی از كار و كارآفرین كه سالیان سال در كشور ریشه داشته و به واسطه فرهنگ اقتصاد نفتی به دست فراموشی سپرده شده است، حالا به كمك بیشتر از ۱۵ صندوق سرمایه گذاری جسورانه، با سروشكلی تازه و منطبق با خصوصیت كسب و كارهای نوین احیا شده است.
۸ كارخانه نوآوری در كشور به راه می افتد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فعالیت كارخانه نوآوری آزادی را گام نخست در توسعه زیست بوم كارآفرینی و نوآوری با استفاده بهینه از پهنه های متروك شهری دانست و اظهار داشت: علاوه بر كارخانه نوآوری آزادی، یك كارخانه دیگر هم در شرق پایتخت در آستانه راه اندازی و تكمیل است. همینطور ۸ نقطه مناسب از پهنه های شهری در كشور شناسایی شده است و بزودی محلی برای رونق ایده های نوآورانه بر بستر كارخانه نوآوری بدل می شود.
ستاری اضافه كرد: ۸ كارخانه نوآوری بزودی در شهرهایی چون یزد، شیراز و دیگر شهرهای بزرگ افتتاح می شود كه در تمامی این پروژه ها، دولت نقش تسهیلگر را ایفا می كند و نقش آفرین اصلی، بخش خصوصی است.
پهنه های شهری میزبان نوآوری ها می شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پهنه های شهری را فرصتی برای سوق دادن جامعه به سمت و سوی نوآوری و كارآفرینی دانست و اظهار داشت: پهنه های قدیمی داخل شهر، فرصتی بسیار مناسب برای كسب وكارهای نوپا و تحول فرهنگ شهری به دست استارتاپ ها است. با تغییر كاربری و تبدیل شدن این پهنه ها به محلی برای شكوفایی نوآوری، ضمن ارتقای آگاهی و فرهنگ حل مسائل جامعه از نوآوری، استارتاپ ها به حل مهم ترین مسائل شهری كمك می كنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: حضور این پهنه ها در فضای شهری باعث تحول می شود و وقتی چند جوان خلاق با كوله های سرشار از ایده های نوآورانه شان مشتاقانه پای به چنین فضاهایی می گذارند، فضای حال و هوا را هم متحول می كنند.
ستاری در انتها تصریح كرد: تا سال ۱۴۰۰، بیشتر از ۱۰هزار استارتاپ جدید، بیشتر از یك میلیون متر مربع فضای تازه برای كسب كارهای نوپا و همینطور بیشتر از ۳۰۰ شتابدهنده زمینه ساز رونق هرچه بیش تر اقتصاد دانش بنیان می شوند.
بر مبنای اعلام معاونت علمی، كارخانه نوآوری آزادی، با ۱۰ سوله به مساحت ۱۰هزار مترمربع و چهار هزار و ۵۰۰ متر ساختمان اداری، به بستری برای ایده های نوآورانه بدل شده است. ایجاد اشتغال سه هزار و ۵۰ نفر و سرمایه گذاری بخش خصوصی از ثمرات راه اندازی كارخانه نوآوری آزادی است.




منبع:

1398/08/16
20:52:04
5.0 / 5
4695
تگهای خبر: تولید , دولت , راه اندازی , سرمایه گذاری
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است