لكسوس هم به جمع خودروسازان الكتریكی می پیوندد

لكسوس هم به جمع خودروسازان الكتریكی می پیوندد نت واش: برند لكسوس تویوتا موتورز می خواهد اولین كارخانه تولید خودرو های الكتریكی خودرا در سال آینده راه اندازی كند.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، طبق گزارش رویترز، برند لكسوس از شركت تویوتاموتورز امروز، چهارشنبه، اعلام نموده است كه می خواهد در امتداد حفاظت از محیط زیست و كاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین، خط تولید خودرو های تمام الكتریكی را راه اندازی كند و به تبع آن مدلهای برقی مختلفی را به تولید برساند.
خیلی از كشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و كاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودرو های تمام الكتریكی و برقی را به تولید انبوه برسانند.
افزایش بیش از پیش خودرو های برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودرو های پاك، باعث شده است شركت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یك از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی كنند.
این خبر در حالی از طرف این خودروساز لوكس انتشار یافته است كه فردا، ۲۴ اكتبر، نمایشگاه خودروی توكیو ۲۰۱۹ آغاز به كار خواهدنمود و میزبان شركت های خودروسازی جهان خصوصاً ژاپنی خواهد بود و مقرر است تا چهارم نوامبر به طول بینجامد.
این شركت به منظور افزایش تولید خودرو های تمام الكتریكی مجهز به پیشرانه های برقی، از اهداف و برنامه های بلندمدت خود در این زمینه سخن گفته است.
بر طبق این گزارش، لكسوس تصمیم گرفته است كه مدلهای تمام الكتریكی مختلفی را تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید كرده و روانه بازارهای جهانی كند.
كارشناسان و مفسرین فعال در حوزه خودرو اعتقاد دارند كه این اقدام لكسوس به منظور رقابت با رقبای قدرتمندی همچون تسلاموتورز و نیسان موتورز صورت گرفته است كه در سال های اخیر به موفقیت های شایان توجهی در زمینه تولید و عرضه خودرو های تمام الكتریكی دست یافته اند.
تسلا مدل ۳ و نیسان لیف همچون محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو های برقی عرضه شده در بازارهای جهانی بویژه آمریكا، اروپا و شرق آسیا به شمار می روند.
روشیهیرو ساوا، مدیر بخش بین الملل شركت خودروسازی لكسوس، در ادامه سخنانش خاطرنشان كرده است: ما در ابتدا می خواهیم محصولات خودرا در بازار كشورهایی كه تقاضای خودرو های الكتریكی در آنها بالاست، همچون چین، ایالات متحده و برخی كشورهای اروپایی عرضه نماییم.
ایشان سپس اصرار كرد كه اطلاعات و جزئیات بیشتر تصمیمات لكسوس در زمینه تولید خودرو های الكتریكی و نام مدلهای موردنظر را در ماه آینده اعلام و منتشر خواهدنمود.
با اینكه تقاضای خودرو های الكتریكی در سال های اخیر سرعت بسیار بیشتری گرفته است، اما هنوز با عنایت به قیمت بالای آنها و برخی دیگر از عوامل موثر همچون گستره پیمایش پایین رشد قابل توجهی پیدا نكرده است.




منبع:

1398/08/02
19:09:00
5.0 / 5
4654
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , بازار , برق
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است