شركت كنترل كیفیت هوای تهران اعلام كرد

غلظت گوگرد بنزین در تهران 3 برابر حد مجاز اعلام گردید

غلظت گوگرد بنزین در تهران 3 برابر حد مجاز اعلام گردید نت واش: نمونه برداری های صورت گرفته از سوخت بنزین در تهران نشان داده است كه غلظت گوگرد در كلیه نمونه ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - سه برابر حد مجاز است.


به گزارش نت واش به نقل از شركت كنترل كیفیت هوای تهران، برمبنای اطلاعات این شركت نتایج آنالیز محتوای گوگرد موجود در نمونه برداری های صورت گرفته از سوخت بنزین در تهران نشان داده است كه غلظت گوگرد در كلیه نمونه ها - شامل بنزین معمولی و سوپر - فراتر از حد مجاز قرار دارد و میانگین آن در سوخت بنزین طی بهار و تابستان به ترتیب ۱۹۰ و ۱۶۶ بخش بر میلیون بود كه از حد مجاز یورو ۴ فراتر بوده؛ البته در فصل تابستان اندكی كاهش در نتایج مشاهده می شود. درباره محتوای گوگرد جایگاه های عرضه سوخت گازوئیل نتایج وضعیت بهتری را نسبت به سوخت بنزین نشان داده است. میانگین گوگرد سوخت گازوئیل در فصل بهار و تابستان به ترتیب ۶۱ و ۹۵ بخش بر میلیون بوده و هنوز با غلظت مناسب آن فاصله دارد.
نتایج آنالیز محتوای بنزن سوخت بنزین در هر دو فصل بهار و تابستان امسال نشان داده است كه وضعیت این پارامتر سوخت در محدوده مجاز قرار دارد. برای خودرو های استاندارد یورو ۴ عدد اكتان مناسب ۹۵ تعیین شده كه رعایت آن موجب بهسوزی خودرو، مصرف سوخت كمتر، توان بالاتر موتور و درنتیجه تولید آلودگی كمتر می شود. در نمونه های مورد بررسی، عدد اكتان بنزین معمولی و سوپر در فصل تابستان بهتر از نمونه های فصل بهار بود و فاصله آن خصوصاً در مورد بنزین سوپر با اختلاف اندكی در حد مجاز قرار داشت. بنزن جهت افزایش عدد اكتان و احتراق مطلوبتر به بنزین افزوده می شود. بنزن جزو مواد درجه اول سرطان زا طبقه بندی شده است و تنفس طولانی مدت آن سبب سرطان خصوصاً سرطان خون می شود. طی سالیان گذشته تركیبات سربی برای افزایش عدد اكتان سوخت و ایجاد كاركرد بهتر موتور به بنزین اضافه می شد كه تأثیرات نامطلوب بر سلامت، خصوصاً سلامت كودكان و زنان حامله را به دنبال داشت. از جانب دیگر وجود این تركیب در سوخت استفاده از كاتالیست را در خودرو ها نا ممكن می كرد. بعد از حذف سرب از بنزین مصرفی كشور در سال ۱۳۸۱ و گردنگیر نصب كاتالیست بر روی خودرو های بنزینی، علاوه بر حذف آلاینده سرب از هوا، غلظت منواكسید كربن نیز كاهش چشمگیری یافت به شكلی كه تعداد روزهای آلوده این آلاینده از ۱۶۳ روز در سال ۸۱ هم اكنون به صفر رسیده است.


منبع:

1398/06/30
15:36:03
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , تولید , خودرو
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است