محمد كلاری درگذشت

محمد كلاری درگذشت به گزارش نت واش محمد كلاری، پیشكسوت صنعت چاپ در سن ۸۰سالگی دارفانی را وداع گفت.


سعید كلاری، فرزند این پیشكسوت صنعت چاپ كه مدیر چاپخانه پیغام امروز بود با تأیید این خبر به ایسنا، اظهار داشت: پدرم ساعت ۴ بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۶ مرداد) بر اثر ضربه مغزی از دنیا رفتند.
وی در ادامه اظهار نمود: پدرم متولد سال ۱۳۱۸ در تهران بود و از ۱۹ سالگی به حرفه چاپ در بازار مشغول شد. در مدت زمان كوتاهی بعد از فعالیت در این عرصه، چاپخانه كارون را راه اندازی نمود. سال ۱۳۵۴ ساواك رژیم پهلوی به علت مبارزات سیاسی این چاپخانه را پلمب كرد. در مدت دو سال تعطیلی چاپخانه، پدرم در فرش فروشی پدرش كار می كرد اما به خاطر عشق به كار چاپخانه، نتوانست دوام بیاورد و در سال ۱۳۵۶ چاپخانه «پیغام امروز» را راه اندازی نمود.
فرزند محمد كلاری اضافه كرد: پدرم از سال ۱۳۵۰ عضو اتحادیه چاپخانه داران تهران شد و به صورت مستمر تا سال ۱۳۹۲ عضو هیات مدیره این اتحادیه بود. در طول این سال ها ۲۴ سال بعنوان رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران مشغول فعالیت بود. ساختمان اتحادیه از یادگاری های ایشان است. او با دست خالی با صفر و هیچی این بنا را ساخت. نخستین قردادهای خارجی برای صنف را ایشان گرفتند؛ كتاب های درسی عراق را گرفتند. همینطور مبتكر تشكیل شركت تعاونی سراسری چاپخانه داران ایران بودند.




منبع:

1398/05/16
20:10:15
5.0 / 5
4462
تگهای خبر: بازار , صنعت , فروش
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است