نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

قوه قضائیه به پرونده بوكسیت شاهوار ورود كند، بی اعتنایی وزارت صمت

قوه قضائیه به پرونده بوكسیت شاهوار ورود كند، بی اعتنایی وزارت صمت به گزارش نت واش نماینده شاهرود و میامی در مجلس اظهار داشت: با عنایت به بی اعتنایی وزارت صنعت، معدن نسبت به تخلفات عدیده معدن بوكسیت شاهوار می بایست قوه قضائیه بعنوان مدعی العموم به این امر ورود كند.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، سید حسن حسینی شاهرودی ظهر یك شنبه در گفتگو با خبرنگاران در شاهرود ضمن اشاره به لزوم ورود دستگاه قضائی به پرونده شاهوار بیان كرد: بنا به اعلام سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و آب منطقه ای برداشت بی رویه منابع قله شاهوار توسط شركت آلومینا متأسفانه خسارات جبران ناپذیری بر منابع آبی و پایدار شاهوار شاهرود و محیط زیست و حیات وحش منطقه واردشده است.
وی اضافه كرد: با عنایت به بی تفاوتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تخلفات عدیده این شركت و بی نتیجه ماندن مكاتبات در حوزه تخلفات این معدن امیدواریم قوه قضائیه بعنوان مدعی العموم در این پرونده ورود كند.
سرمازدگی بلای جان مردم شاهرود و میامی
عضو خانه ملت همینطور اظهار داشت: سال ها است كه محصولات كشاورزی مردم شرق استان سمنان با سرمازدگی روبرو شده و نه تنها اعتباراتی از محل مدیریت بحران و مقابله با حوادث به آنها عرضه نشده بلكه درزمینهٔ بخشودگی جرایم و تسهیلات بانكی هم كاری صورت نگرفته است كه با تصویب طرح حذف سود مركب بانكی در مجلس امیدواریم آلام آنها كاهش پیدا كند.
حسینی شاهرودی درباره رانش زمین در میامی هم توضیح داد: در فروردین ماه سال جاری برخی از منازل مسكونی كالپوش گرفتار رانش و تخریب شد كه كارشناسان علت آنرا نشت آب از سد می دانند بنابراین لازم است ستاد حوادث وزارت كشور با بكار گیری كارشناسان بی طرف نسبت به دلیل رانش اعلام نتیجه كند و همینطور بنیاد مسكن در جانمایی زمین مناسب اقدام عاجل صورت دهد.
وی درباره طرح های شاهرود و میامی هم اضافه كرد: نگاه مثبت وزارت راه و شهرسازی در تفكیك مسئولیت های حوزه راهداری و شهرسازی و انتقال آن به اداره كل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خوشبختانه اقدام مثبتی بود كه امیدواریم عقب ماندگی ۴۰ ساله شرق استان سمنان به خصوص در حوزه شهرسازی و مسكن مهر جبران شود.
پیگیری بیمارستان میامی و مجوز دانشكده دندانپزشكی شاهرود
نماینده شاهرود و میامی همینطور اظهار داشت: سفر رئیس جمهور در آذرماه سال گذشته، همراهی مردم با نظام اسلامی را در منظر جهانیان به نمایش گذاشت و گره هایی را در حوزه های عمرانی گشود تا شاهد تصویب ۲۲ طرح عمرانی بااعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و همینطور اعلام ارتقای بین المللی فرودگاه شاهرود باشیم.
حسینی شاهرودی بیان كرد: این سفر خیلی از طرح های اقتصادی را هم به دنبال داشت كه ان شالله اجرای آنها رونق اقتصادی خوبی را به منطقه شاهرود و میامی هدیه می دهد بنابراین از دولت می خواهیم تا دستور تسهیل در رسیدگی به این طرح ها را هم صادر كنند.
وی اضافه كرد: اورژانس بزرگ شاهرود به مثابه یكی از بزرگ ترین اورژانس های كشور امروز نیازمند دستور وزیر بهداشت است كه امیدواریم در این عرصه همراهی بیشتری با مردم شاهرود و میامی شود چونكه این اورژانس به علت قرارگیری در راه تهران-مشهد می تواند خدمات خوبی را به مسافران عرضه كند همینطور از این وزارت خانه پیگیری بیمارستان میامی و مجوز دانشكده دندانپزشكی را هم در شاهرود می خواهیم.
ایستادگی در مقابل دشمنان
عضو كمیسیون اقتصادی مجلس به مسائل بین المللی هم اشاره نمود و اظهار داشت: در ماه های اخیر شاهد بودیم كه سیاست سكوت دستگاه دیپلماسی چه تجارب گران سنگ اما پر خرجی را برای مردم به جای گذاشت كه البته ناكارآمدی خویش را هم در این بین نشان داد تا این سیاست جای خود را به راهبرد انقلابی فعال دهد.
حسینی شاهرودی بیان داشت: سپاه در همین برهه اما به صورت انقلابی عمل كرد و توانست با سرنگونی پهباد آمریكایی و توقیف نفتكش انگلیسی اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان كشید، سربازان گمنام امام زمان (عج) هم با كشف شبكه جاسوسی آمریكا و دستگیری ۱۷ عضو آن نشان دادند كه تجاوز به حریم امنیتی ایران دست نیافتنی است.
وی اضافه كرد: سازمان انرژی اتمی هم با اجرای گام های اول و دوم برجام پاسخی به بدعهدی آمریكا و اروپا داد و محور مقاومت در منطقه هم عزم خویش را برای رویارویی با محور شرارت در منطقه جزم ساخت تا این دفعه تمام منافع آمریكا و همراهانش را هدف گرفت. ضرورت اصلاح نظام ناكارآمد و ربوی بانك ها عضو خانه ملت همینطور تصریح كرد: در ۴۰ سال گذشته انقلاب، هر زمان كه از دشمنان دل بریدیم و اتكال به ذات اقدس الهی، در دفاع از مظلومان عالم مقاومت كردیم و روی پای خودمان ایستادیم تا ظرفیت های درون كشور را بنگریم تا ماحصل آن اعتماد به مردم باشد، خدا هم ما را پیروز گردانیده است. حسینی شاهرودی خاطرنشان كرد: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند امروز مسئله اصلی كشور اقتصاد است كه بر مسائل فرهنگی و امنیتی هم اثر می گذارد بنابراین اگر اصلاح كشور در اصلاح امور اقتصادی می باشد باید ساختارهای اقتصادی متحول شود. وی تصریح كرد: مردم انتظار دارند نظام ناكارآمد و ربوی بانك ها اصلاح گردد از جانب دیگر نظام مالیاتی كه تولید كننده را هدف گرفته كارامد شود و فضای كسب و كار بهبود بخشیده شود. ساختار بودجه و اقتصاد كشور از نفت جدا شود
سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با تاكید بر اینكه مردم انتظار دارند كه ارزش پول ملی حفظ و ساختار بودجه و اقتصاد كشور از نفت جدا شود تا دخالت دولت در اقتصاد به نظارت و هدایت مبدل شود، اظهار داشت: معتقدیم كه امروز باید جنگ اقتصادی باور دولتمردان شود و با ایجاد سامانه شفافیت شهروندی دستان مفسدان اقتصادی كه با اتصال به مراكز قدرت اختلال در نظام اقتصادی می كنند، قطع شود و این احتیاج به شكستن ساختار معیوب اقتصادی توسط مجلس، دستگاه قضائی و عزم و اراده جدی دولت در اجرای قانون دارد.
حسینی شاهرودی اضافه كرد: امید است مجلس در سال پایانی خود طرح هایی چون طرح جامع بانكداری، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه با قچاق، صندوق های مكانیزه فروش و … را كه سه سال در كمیسیون اقتصادی بررسی شده در اولویت قرار دهد.
وی نسخه شفابخش كشور در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه امنیتی و اقتصادی را نگاه انقلابی و مدیریت هوشمندانه و حكیمانه و اعتقاد به راهبرد ایستادگی و مقاومت فعال دانست. و اظهار داشت: آمریكا در قبال مشكلات اقتصادی كه برای ایران به وجود آورده اند از راه رسانه های تبلیغاتی خود برای ملت ما اظهار تأسف می كنند، مردم ما هوشیار هستند و تاب آوری آنان در قبال دسیسه دشمنان بالا رفته است.

1398/05/08
22:23:38
5.0 / 5
4385
تگهای خبر: آب , بحران , بهداشت , بودجه
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است