چه موادی به رنگ خودرو آسیب می زند

چه موادی به رنگ خودرو آسیب می زند نت واش: رنگ بدنه یك خودرو‌ در نگاه اول می‌تواند توجه همه را به خود جلب نماید. امروزه با تاثیر مد و فاكتور‌های طراحی احساسی در رنگ خودروها، بیشتر از همیشه شاهد تنوع رنگی در حوزه خودرو می باشیم. نمی‌توان انكار كرد كه رنگ بدنه، به یكی از فاكتور‌های ما برای خرید خودرو است. اگر رنگ بدنه یك اتومبیل را مانند پوست یك انسان در نظر بگیریم و بخواهیم به درستی از آن محافظت كنیم، باید از برخورد رنگ اتومبیل با برخی از مواد جلوگیری نماییم. در این مطلب تعدادی از این مواد را بررسی می‌كنیم.


قهوه
 
اگر شما هم لیوان قهوه را روی كاپوت اتومبیل خود می‌گذارید؛ پس باید بدانید قهوه می‌تواند به رنگ اتومبیل شما آسیب وارد كند، قهوه خاصیت اسیدی دارد و اگر مقداری از آن روی بدنه اتومبیل شما بریزد، باید به سرعت جای آن خشك و تمیز شود، زیرا باعث می‌شود ذرات رنگ بدنه خودرو شما از هم جدا شوند و رنگ اتومبیل شما به مرور زمان كدر شود.
 
فضله پرندگان
 
تا جایی كه امكان دارد خودرو را از زیر لونه پرندگان دور نگه دارید؛ زیرا باید در نظر بگیرید فضله پرندگان یكی از موادی كه می‌تواند بیشترین آسیب را به رنگ بدنه اتومبیل شما وارد كند. فضله پرندگان خاصیت اسیدی بسیار بالایی دارد و با خشك شدن آن روی بدنه خودرو، امكان این را پیدا می‌كند كه لكه‌های عمیق بر روی سطح بدنه اتومبیل شما بوجود بیاورد كه فقط با پولیش‌های قوی از بین می‌روند. در نظر بگیرید اگر رنگ بدنه اتومبیل شما از نوع مات باشد، بعد از این كه فضله پرندگان را روی آن مشاهده كردید سریعا آن را تمیز و به یك متخصص نشان دهید، زیرا فضله پرندگان می‌تواند آسیب بسیار جدی و حتی غیر قابل برگشت به رنگ‌ها مات بزند.
 
خاكستر
 
جای خاكستر‌ و دوده‌های ناشی از سوختن چوب یا كاغذ بر روی بدنه خودرو در صورتی كه به سرعت پاك نشوند، می‌تواند یك لایه كدری بر روی رنگ اتومبیل بوجود بیاورد، این لایه كدری در زنگ‌های روشن بیشتر دیده می‌شود.
خمیرریش و لوازم آرایشی
لوازم آرایشی و بهداشتی؛ مخصوصا خمیرریش به دلیل مواد شیمیایی كه در تركیبات آن‌ها است می‌تواند باعث آسیب جدی به رنگ بدنه خودرو شود. در صورت برخورد انواع این لوازم با رنگ اتومبیل، سریعا آن قسمت را با آب تمیز كنید.
 
روغن ترمز
 
روغن ترمز مانند تینر عمل می‌كند و به سرعت رنگ خودرو شما را كمرنگ و كدر می‌كند در واقع روغن ترمز تراكم ذرات رنگ بدنه اتومبیل شما را كم می‌كند و یا به زبان ساده‌تر رنگ را رقیق می‌كند. متاسفانه باید بدانید كه اگر روغن ترمز بر روی بدنه اتومبیل شما ریخته شود، آسیب جدی به رنگ خودرو می‌زند ولی ما به شما پیشنهاد می‌كنیم اول آن را خشك و سپس با آب بشویید و بعد از آن پولیش كاری كنید.
 
واكس كفش
 
واكس كفش به دلیل غلظت رنگی كه دارد می‌تواند لكه‌ای بر روی بدنه خودرو شما بوجود بیاورد كه به سادگی از بین نرود. در صورت برخورد واكس كفش با رنگ بدنه خودرو، ما به شما پیشنهاد می‌كنیم به یك متخصص مراجعه كنید تا با دستگاه پولیش و پولیش‌های نرم مخصوص شستشو، لكه را از بین ببرد.
 
1396/04/26
22:10:57
5.0 / 5
9625
تگهای خبر: رنگ خودرو , بدنه خودرو , شستن خودرو , ماشین
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است