مدیركل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد؛

سفیدكوه خرم آباد زیستگاه جدید تیز پای ایرانی، ثبت تصاویر جدید

سفیدكوه خرم آباد زیستگاه جدید تیز پای ایرانی، ثبت تصاویر جدید نت واش: خرم آباد - مدیركل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت تصاویر جدید از پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدكوه خرم آباد اطلاع داد.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، مهرداد فتحی بیرانوند تصریح كرد: كارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش معاونت پایش اداره كل محیط زیست لرستان به منظور كنترل و پایش حیات وحش خصوصاً گونه های باارزش و در معرض خطر انقراض اقدام به نصب دوربین تله ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان كردند كه در این راستا برای چهارمین بار موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفیدكوه خرم آباد شدند.
وی با اشاره به اقدامات حفاظتی مطلوب مانند احداث دیده بانی و پاسگاه محیط بانی در ارتفاعات و برگزاری كلاس ها و كارگاه های آموزشی حفاظت از حیات وحش و هم تلاش و جدیت محیط بانان منطقه و نقش آن ها در افزایش ضریب امنیت منطقه حفاظت شده سفیدكوه خرم آباد، از این منطقه بعنوان زیستگاه جدید پلنگ لرستان نام برده و ابراز امیدواری كرد با عنایت به وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت ایده آل كل و بز و گراز در این منطقه تصاویر بیشتری از حضور این گربه سان درخطر انقراض در این منطقه ثبت گردد.

مدیركل حفاظت محیط زیست لرستان از زحمات پوریا سپهوند و گروه تحقیقاتی وی برای ثبت تصاویر پلنگ در منطقه سفیدكوه تقدیر كرد.
بنابراین گزارش، پلنگ ایرانی یكی از بزرگ ترین زیرگونه های پلنگ است كه بومی غرب آسیا به حساب می آید و در لیست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN ) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

اندازه و رنگ پوشش بدن پلنگ ایرانی در مناطق مختلف و در گستره پراكنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یكدیگر دارد.
طول بدن پلنگ ها به طوركلی به ۱۶۰ و گاهی هم به ۱۸۰ سانتی متر می رسد و طول دُم آن ها ۱۱۰ سانتی متر است و وزن پلنگ ایرانی تا ۹۰ كیلوگرم است و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی متر می رسد.

1396/09/22
10:07:09
5.0 / 5
4926
تگهای خبر: آب
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است