كاوه مدنی در دیدار با معاون دبیركل سازمان ملل متحد:

مركز منطقه ای مطالعات گرد و غبار تاسیس شود

مركز منطقه ای مطالعات گرد و غبار تاسیس شود نت واش: معاون سازمان محیط زیست در حاشیه سومین مجمع محیط زیست ملل متحد با معاون دبیركل و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل دیدار و درباره گسترش همكاری های محیط زیستی گفتگو نمود.



به گزارش نت واش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، كاوه مدنی در این دیدار در تشریح بعضی از مهم ترین چالش های محیط زیستی ایران، اظهار داشت: كمبود آب و طوفانهای گرد و غبار همچون اصلی ترین چالش های محیط زیستی ایران است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت نادرست منابع و مصارف آبی در كشور را اصلی ترین دلایل تولید چالش آبی در كشور برشمرد و اضافه كرد: بعنوان یك پژوهشگر معتقدم تولید ارتباط علمی و فنی در ارزیابی های محیط زیستی، جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات متقن و مستند، همینطور شناسایی تمامی عوامل تولید كننده یك معضل، تاثیر مثبتی در اصلاح روندهای نادرست و حل چالش های محیط زیستی دارد.
مدنی با یادآوری این مورد كه محیط زیست موضوعی پیچیده و فرابخشی است، تصریح كرد: حل چالش های محیط زیستی نیازمند توسعه همكاری ها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن یادآوری قطعنامه های صادر شده توسط سازمان ملل در زمینه مقابله با طوفان های گرد و غبار، ابراز امیدواری كرد: تسریع در اجرای این قطعنامه ها و جذب همكاری های سایر بخش های مرتبط در سازمان ملل همچون EMG (گروه مدیریت محیط زیست) به منظور تامین منابع مالی و علمی منجر به تدوین یك استراتژی بین المللی برای مقابله با طوفان های گرد و غبار شود.
وی تصریح كرد: حل مشكلات محیط زیستی باید با استفاده از تولید درك متقابل و ریشه یابی همه علل و عوامل صورت بگیرد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد: ایران هم با چالش های محیط زیستی فراوانی همچون طوفان های گرد و غبار، كاهش سطح آبی دریاچه ارومیه، خشك شدن تالاب ها و دریاچه ها و تاثیرات محیط زیستی ناشی از چالش های فرامرزی در حوزه آبی رو به رو است.
مدنی به ظرفیت ایران در زمینه كارشناسی فنی مباحث مرتبط با طوفان های گرد و غبار، اظهار نمود: توسعه همكاری ها و هم افزایی میان اقدامات ملی، منطقه ای و بین المللی می تواند منجر به انجام اقداماتی موثر برای مقابله با گرد و غبار شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، پیشنهاد كرد: مركز منطقه ای مطالعات ارزیابی از دور طوفان های گرد و غبار برای دستیابی به راهكارهای موثرتر مقابله با این چالش مهم محیط زیستی تاسیس شود.
اریك سولهایم معاون دبیركل و مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد هم در این دیدار بر اهمیت نقش ایران در منطقه برای حل معضلات محیط زیستی تصریح كرد.
سولهایم ضمن یادآوری تاثیرگذاری عوامل مختلف برچالش های فوق، تصریح كرد: شناسایی و ارزیابی راهكارهای علمی و فنی در چارچوب همكاری های منطقه ای و بین المللی برای رفع چالش های محیط زیستی ضروری است.
معاون دبیركل سازمان ملل متحد ضمن مرور سابقه همكاری های ایران و برنامه محیط زیست سازمان ملل در موضوعاتی همچون گرد و غبار و احیای دریاچه ارومیه، اظهار نمود: علاوه بر علاقمندی برای ادامه همكاری های سابق، امكان توسعه همكاری های علمی و فنی در مبحث گرد و غبار هم وجود دارد.
مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد اظهار داشت: مقابله با طوفان های گرد و غبار نیازمند همكاری های دراز مدت و مستمر منطقه ای و بین المللی است.

1396/09/18
00:54:14
5.0 / 5
5435
تگهای خبر: آب
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است