منصوری عنوان كرد،

صنعت خودرو همچنان در جا می زند

صنعت خودرو همچنان در جا می زند به گزارش نت واش عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا وقتی خودروساز داخل كشور خودروی تولیدی را با هر كیفیت و هر قیمتی تولید و به بازار عرضه می كند و مردم حق انتخاب ندارند و اصطلاحا رقابت پذیری از بین رفته است، وضعیت صنعت خودرو به همین منوال باقی خواهد ماند.


محمدرضا منصوری در گفت وگو با ایسنا اضافه كرد: با گذشت ۳۸ سال و علی رغم فراهم شدن تمامی زیرساخت ها و امكانات لازم در صنعت خودرو، اما صادراتی در این حوزه صورت نمی گیرد و این اثباتی بر بی كیفیت بودن خودروی تولیدی داخل و آلایندگی آن است.
وی ادامه داد: كیفیت پائین در تولید خودروی ایران از منظر ایمنی، پائین بودن تكنولوژی و طراحی قالب و ده ها مورد دیگر مطرح است و مشتری با مقایسه تكنولوژی به كار رفته در خودرو و قیمتی كه برای آن در نظر گرفته شده تمایلی برای خرید خودروی ایرانی ندارد.
وی با اشاره به پنج برابر شدن قیمت خودرو در حوزه صادرات اظهار نمود: در گذشته قیمت خودرو با دلار ۸۰۰ تومانی محاسبه می شد و امروزه با دلار 4000 تومانی، خودروی ایرانی می تواند با چند برابر سوددهی در بازارهای جهانی عرضه شود، اما به علت دو چالش موجود در ساخت، همچنان امكان صادرات ندارد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت اظهار داشت: خودروسازان داخلی علت آلایندگی خودروها را متاثر از بنزین تولیدی در داخل كشور می دانند و توپ را در زمین دیگری می اندازند، اما باید گفت لازم است ساختار خودروی تولید داخل به گونه ای طراحی و تولید شود كه با بنزین تولید داخل كشور همگون باشد گرچه انتقاداتی هم به تولید بنزین وارد است.
وی خواهان افزایش كیفیت بنزین و هم ارتقای كیفی سازی در صنعت خودروی ایرانی شد و اضافه كرد: نبود استانداردهای لازم در تولید بنزین و هم اهمیت ندادن به ساخت خودروی با كیفیت باعث بروز آلودگی ها و تبعات ناشی از آن شده است.
عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی رقابت پذیری را عاملی برای ارتقای كیفیت صنعت خودروسازی كشور دانست و اظهار داشت: تا وقتی خودروساز داخل كشور خودروی تولیدی را با هر كیفیت و هر قیمتی تولید و به بازار عرضه می كند و مردم حق انتخاب ندارند و اصطلاحا رقابت پذیری از بین رفته است، وضعیت صنعت خودرو به همین منوال باقی خواهد ماند در حالی كه اگر رقابت پذیری در صنعت خودرو حكمفرما شود شاهد ارتقای كیفیت تولید خودروی ساخت داخل كشور خواهیم بود.
وی اظهار داشت: سیاست مدیریت بازار هم بر همین منوال است یعنی تا زمانی كه مشتری هست و حق انتخاب ندارد به هر میزان كه در توان دارید تولید كرده و روانه بازار مصرف كنید، از این رو باید رقابت در تولید بوجود آید تا شاهد تولید خودروی با كیفیت پائین نباشیم.
منصوری جذب سرمایه گذار خارجی و انتقال تكنولوژی را راهكار مهمی در رقابت پذیری و آخر دادن به وضعیت كنونی صنعت خودروی ایران دانست و اضافه كرد: با ورود تكنولوژی مدرن به صنعت خودروسازی ایران شاهد تربیت مدیران توانمند و برخوردار از تكنیك ها و آموزش های لازم در صنعت خودرو خواهیم شد كه باعث تحول در مسیر صنعت خودرو شده و رقابت پذیری و بالتبع تولید كیفی را به ارمغان خواهد آورد.
وی با اشاره به عقد قرارداد ایران با خودروسازان فرانسوی به منظور سرمایه گذاری شركت رنوی فرانسه در ساوه اظهار نمود: عقد قرارداد با برندهای معتبر خودروسازی مسیر توسعه صنعت خودروی ساخت داخل كشور را هموار خواهد نمود و خیلی از معضلاتی كه این روزها در این صنعت وجود دارد از بین رفته و شاهد تولید محصولات جدید، متنوع و با كیفیت خواهیم بود علاوه بر آن اشتغال بوجود آمده و هم سرمایه گذاری اقتصادی را تا چندین برابر افزایش خواهد داد.
منصوری توانمندی در صنعت خودروسازی را زمینه ساز رقابت در این عرصه دانست و اظهار داشت: توانمندسازی مدیریت، تكنولوژی و آموزش نیروی انسانی سه اصل مهم در جهت رقابت پذیری و دستیابی به استانداردهای جهانی برای تولید محصول دانش بنیان و تقویت قدرت رقابت در بازارهای بین المللی است.


 

1396/08/21
00:08:11
5.0 / 5
4309
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است