در جلسه علنی امروز؛

مجلس كلیات لایحه حفاظت از خاك را تصویب كرد

مجلس كلیات لایحه حفاظت از خاك را تصویب كرد نت واش: نمایندگان مجلس شورای اسلامی كلیات لایحه حفاظت از خاك را به تصویب رساندند.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه حفاظت از خاك در دستور كار صحن علنی قرار گرفت و بعد از اظهارات نمایندگان مخالف و موافق و دفاع نماینده دولت، كلیات این لایحه به تصویب رسید.
هدف از این لایحه كه در ۲۶ ماده تهیه و تنظیم شده است، مدیریت و بهره برداری از منابع خاك و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن بعنوان یكی مهمترین چالش های كشورهای خشك و نیمه خشك اعلام شده است.
در این لایحه وظایفی برای دستگاه های مختلف با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد كشاورزی برای حفاظت از خاك و جلوگیری از فرسایش آن اعلام شده است؛ همچون این وظایف كه مربوط به وزارت جهاد كشاورزی است می توان به ماده ۶ این لایحه اشاره نمود كه برپایه آن، این وزارتخانه موظف است ظرف مدت ۵ سال برای خاك های زراعی و باغی، نقشه های خاك، پهنه بندی خاك كشور از نظر سطح ماده آلی و طبقه بندی اراضی با همكاری سازمان نقشه برداری كشور در مقیاس حداقل یك ۲۵ هزارم را تهیه نماید.
ایجاد بانك ملی اطلاعات خاك كشور از دیگر وظایفی است كه در این لایحه برای دستگاه های مذكور تعریف شده است.
كلیات لایحه حفاظت از خاك با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و یك رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رسید.

1397/04/06
15:46:56
5.0 / 5
4636
تگهای خبر: دستگاه , كشاورزی
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است