معاون كیفیت ایران خودرو:

۶۵درصد محصولات ما ۳ و ۴ ستاره دارند

۶۵درصد محصولات ما ۳ و ۴ ستاره دارند نت واش: معاون كیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از ارتقا و بهبود كیفیت تمامی محصولات این خودروساز در سال قبل اطلاع داد و اظهار داشت: درحال حاضر حدود ۶۵ درصد از محصولات ایران خودرو در سطح كیفی ۳ و ۴ ستاره قرار دارند.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، مجتبی استاد رحیمی اضافه كرد: برای ارتقای كیفیت در زنجیره ارزش تولید شامل حوزه های كیفیت، تامین، مهندسی، فرآیند، فروش و خدمات بعد از فروش، برنامه های جامعی برای سال ۱۳۹۷ تدوین شده است.
وی افزایش ستاره های كیفی محصولات برپایه ارزیابی های شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران را حاصل اجرای برنامه های بهبود مختلف در زنجیره ارزش در سال های گذشته دانست و اظهار داشت: هیچ یك از محصولات سواری ایران خودرو در سطح كیفی تك ستاره نیستند. این شركت با دارا بودن پنج محصول چهار ستاره، شش محصول سه ستاره و شش محصول دو ستاره در بین خودروسازان داخلی از نظر كیفیت محصول سرآمد است.
معاون كیفیت ایران خودرو با بیان این كه در سال قبل نمرات منفی محصولات برپایه ارزیابی شركت بازرسی كاهش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: پژو۲۰۰۸، سوزوكی گراندویتارا، تندر ۹۰ اتوماتیك، پژو ۲۰۷ اتوماتیك و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیك موفق به كسب چهار ستاره كیفی شده اند كه بالاترین سطح كیفی موجود در محصولات ساخت داخل است.
وی اضافه كرد: محصولات هایما اس ۷ اتوماتیك و دنا پلاس سه ستاره كیفی و H۳۰، سورن، سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ هم دو ستاره كیفی را در سال قبل كسب كرده اند. محصولات پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق دار و رانا هم هم اكنون دارای سه ستاره كیفی هستند.
استادرحیمی درباره آخرین وضعیت میزان رضایت مشتریان از محصولات ایران خودرو اظهار نمود: رضایت بیش از ۸۴ درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است و متناظر با آن وضعیت امتیاز IQS هم در سال قبل بهبود ۲۳ درصدی را نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۴ تجربه كرده است.
وی كاهش ۱۵ درصدی در شاخص مراجعات به شبكه خدمات بعد از فروش و بهبود ۳۱ درصدی در شاخص قطعات متناظر در بازه ۱۰ هزار كیلومتر كاركرد در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ را از دیگر موفقیت های كسب شده در حوزه كیفیت برشمرد.
معاون كیفیت ایران خودرو ضمن تشریح پروژه ها و برنامه های بهبود اجرا شده در سال قبل اظهار داشت: در مجموع ۶۹۲ پروژه های محصولی و مجموعه ای و برنامه های كلان سرمایه ای و زیرساختی به اجرا گذاشته شده است.
وی همچون پروژهای زیر ساختی و كلان سال قبل را در حوزه تامین، دستیابی به نظام جامع ارزیابی تامین كنندگان، ارتقای كیفیت قطعات، در حوزه طراحی و مهندسی، ارتقای طرح بدنه محصول آریسان، بهبود و ارتقای سیستم انتقال قدرت (كلاچ)، ارتقای كیفیت گیربكس و در حوزه فرآیند، رباتیك كردن خطوط پرس با هدف افزایش كیفیت محصول، رفع مشكلات ارگونومی و كاهش ضایعات و رباتیك كردن خطوط سیلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزایش و ارتقاء كیفیت و یكنواختی رنگ مطابق با استاندارهای جهانی، توسعه و ارتقای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تست های الكتریكال در جهت ارتقاء و بهبود فرآیندها دانست.
استادرحیمی اضافه كرد: در حوزه خدمات بعد از فروش هم عرضه خدمات نوین الكترونیك، یكپارچگی سیستم كنترل و تامین قطعات شبكه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نمایندگی ها همچون پروژه های زیرساختی اجرا شده در سال قبل بوده است.
وی از كسب نشان درخشان سبز در آخرین ارزشیابی شركت رنو، موسوم به «آدیت پاركینگ ۰۰۶۱۱ (ASP)» در حوزه همسان سازی در میان سایت های تولیدی محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا را از دیگر موفقیت های كسب شده در سال قبل نام برد.



1397/02/08
13:22:40
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: تولید , خدمات , خودرو , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است