كاهش روز به روز قیمت طلا در بازار جهانی

كاهش روز به روز قیمت طلا در بازار جهانی نت واش: قیمت طلا روز پنج شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار كه تقاضا برای خرید این فلز پرارزش را محدود كرد برای سومین روز كاهش پیدا كرد.



به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد كاهش پیدا كرد و به ۱۳۱۴.۶۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تابحال حدود یك درصد كاهش داشته است.

در بازار آمریكا هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۲ درصد كاهش به ۱۳۱۵.۴ دلار رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای عمده ۰.۱ درصد رشد كرد و در ۹۰.۷۰۰ واحد ایستاد. این شاخص پیش تر به ۹۰.۷۴۴ واحد صعود كرده بود كه بالاترین ركورد از ۱۹ ژانویه بود.

دلار آمریكا كه در فوریه بهترین عملكرد ماهانه خویش را از نوامبر ثبت كرده است، از موضع جروم پاول، رییس بانك مركزی آمریكا كه انتظارات برای افزایش سریع تر نرخ های بهره این كشور را تقویت كرده، حمایت شده است.

نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی كرده و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد و در نتیجه نگهداری طلا كه بازدهی ندارد، برای سرمایه گذاران غیرآمریكایی پرهزینه تر می گردد.

بر اساس گزارش رویترز، بازار طلا در انتظار دور دوم سخنرانی جروم پاول در برابر كنگره است.

بازارهای سهام آسیایی بعد از اظهارات روز گذشته رییس بانك مركزی آمریكا كه نگرانیها نسبت به تشدید روند تحكیم سیاست پولی این كشور امسال را برانگیخت، متزلزل شدند. به قول وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری بدنبال شكسته شدن حمایت در سطح ۱۳۱۷ دلار، بازگشت به سطح ۱۳۰۳ دلار را هدف گرفته است.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد رشد، به ۱۶.۳۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یك درصد كاهش، ۹۷۳.۵۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم ثابت بود و در ۱۰۴۲.۴۷ دلار ایستاد.




1396/12/10
17:59:56
5.0 / 5
4848
تگهای خبر: بازار
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است