رغبتی به بازار خودروی چین نیست به گزارش نت واش، فروش خودرو های سواری چین از ژانویه تا فوریه ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، آمارها نشان داد که فروش خودرو های سواری چین در دو ماه اول سالجاری ۲۰ درصد کاسته شده که نشان دهنده تقاضای ضعیف در بزرگ ترین بازار خودروی جهان حتی در شرایطیست که بعضی از تولیدکنندگان خودرو برای احیای تقاضا، قیمتها را کم می کنند. انجمن خودرو های مسافری چین اعلام کرد، فروش در ماه فوریه، ۱.۴۲ میلیون دستگاه و ۱۰.۴ درصد بیشتر از سال قبل بود. فروش خودرو های انرژی نو که شامل خودرو های برقی و پلاگین هیبریدی می شود، سریع تر از کل بازار رشد کرد و در ماه فوریه نسبت به سال قبل ۶۱ درصد افزایش پیدا کرد. سال گذشته، دولت این کشور معافیت مالیاتی را برای چنین محصولاتی تمدید کرد، در حالیکه مقامات محلی مشوق هایی را برای تشویق خرید به کار گرفتند. خودرو های انرژی نو بیشتر از ۳۰ درصد از فروش خودرو های جدید را می سازند و خودرو های الکتریکی سهم بازار را از خودرو های پرفروش با موتورهای احتراق داخلی گرفته اند. بر مبنای داده های خرده فروشی بانک بین المللی بازرگانان چین، شرکت بی وای دی پرفروش ترین برند خودروی سواری چین در ماه فوریه بود و برای بار دوم در چهار ماه گذشته از برند فولکس واگن پیشی گرفت. طبق گزارش رویترز، تسلا ۱۱.۵ درصد از فروش خودرو های برقی چین در ماه فوریه را به خود مختص کرده است. این خودروساز آمریکایی در ماه فوریه ۴۰ هزار و ۴۷۹ خودروی ساخت چین صادر کرد و هدف آن افزایش صادرات و گسترش به بازارهای جدید است. منبع: نت واش 1401/12/18 17:25:42 5.0 / 5 560 تگهای خبر: بازار , برق , تولید , خودرو این پست نت واش را می پسندید؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط انواع سیستم های مه پاش شاید سیارک وستا تکه ای از یک سیاره منظومه شمسی باشد مشارکت معاونان پژوهشی دانشگاه ها در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشف حلقه گمشده بین التهاب مغز و آلزایمر نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش نظرتان درباره ی این مطلب نت واش نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۲