مدیرعامل ایران خودرو مطرح كرد

راه اندازی خط تولید انبوه گیربكس ۶ سرعته در سخت ترین شرایط تحریمی

راه اندازی خط تولید انبوه گیربكس ۶ سرعته در سخت ترین شرایط تحریمی قزوین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: پروژه راه اندازی خط تولید انبوه گیربکس 6 سرعته در سخت ترین شرایط تحریمی به ثمر رسید و میانگین سنی جوانان فعال در آن 32 سال است. کاهش 2 تا 2.5 درصدی مصرف سوخت، کاهش 20 درصدی دور موتور، کاهش صدا، کاهش اصطکاک از مزایای گیربکس 6 سرعته است.


فرشاد مقیمی در افتتاح خط تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته اظهار نمود: شرکت نیرومحرکه در آستانه ۳۷ سالگی خود قرار دارد و در اسفند ماه ۱۳۹۸ تصمیم گرفتیم نمونه گیربکس ۶ سرعته را در ایران طراحی و تولید نماییم.
وی بیان کرد: ایده اولیه تولید این محصول باتوجه به دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه شکل گرفت و طی جلسات مکرر با سردار حاجی زاده در نهایت به همت جوانان این گیربکس طراحی شد؛ شرکت نیرومحرکه با ۵۳ سالن و ۲۳۰۰ نیروی انسانی در حال فعالیت است که با راه اندازی خط تولید گیربکس روزانه ۲۴۰۰ ست گیربکس ۵ سرعته و ۴۵۰ ست گیربکس ۶ سرعته تولید نماییم که گیربکس ۶ سرعته در راناپلاس و دناپلاس بهینه استفاده خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اضافه کرد: از فردا روزانه ۶ خودروی رانا پلاس به گیربکس ۶ سرعته تجهیز خواهد شد و تا آخر سال آینده ۷۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه از تولیدات ایران خودرو به این گیربکس تجهیز خواهد شد. این گیربکس بر روی محصولات ایران خودرو نصب می شود تا مزیت رقابتی داشته باشد.
وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ تامین کننده بخش خصوصی با ایران خودرو همکاری دارند و به صورت جهادی به میدان تولید آمده اند و به زودی شاهد تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به اینکه در صنعت قطعه سازی قزوین پیشرو است؛ اظهار داشت: از ۵۶۵ قطعه ساز خودرو ۳۵ واحد در استان قزوین فعالیت دارند که بر این اساس ۶ درصد تامین کنندگان ما در استان قزوین مستقر هستند و ۱۵ درصد ارزش قطعات ما را تولید می کنند.
وی بیان کرد: هدف نهایی ما تولید گیربکس اتوماتیک DCT است، تا به امروز گیربکس ها از مبدأ کشورهای انگلیس و فرانسه وارد می شد اما امروز شاهد طراحی و ساخت گیربکس داخلی هستیم و با این روند در آینده نزدیک گیربکس ۵ سرعته را با گیربکس ۶ سرعته جایگزین خواهیم کرد.
مدیرعامل ایران خودرو اشاره کرد: برای سال آینده ۲ برنامه در دستور کار داریم؛ نخست اینکه گیربکس AT۶ سرعته را ۳۰ درصد داخلی سازی نماییم و در گام بعدی گیربکس AMT را به تولید انبوه برسانیم.
او در آخر اشاره کرد: این پروژه در سخت ترین شرایط تحریمی به ثمر رسید و میانگین سنی جوانان فعال در آن ۳۲ سال است. کاهش ۲ تا ۲.۵ درصدی مصرف سوخت، کاهش ۲۰ درصدی دور موتور، کاهش صدا، کاهش اصطکاک از مزایای گیربکس ۶ سرعته است.
مقیمی بیان کرد: با اجرای این پروژه حدود ۸۷ میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود و علاوه بر آن قابلیت نصب بر روی بیشتر خودرو ها را داراست و در عین حال نیز علاوه بر توسعه بومی سازی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان سبب اشتغال ۱۵۰ نفر شده است.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری گیربکس در کنار شرکت صنعتی نیرومحرکه راه اندازی شده و شرکت های دانش بنیان در آن مستقر هستند و برای ادامه مسیر از مسئولین چند انتظار داریم که ازجمله آنها می توان به تامین منابع مورد نیاز برای سرمایه در گردش، استفاده از پتانسیل موجود در سطح ملی و ارائه تسهیلات بانکی جهت راه اندازی پروژه گیربکس اتوماتیک DCT اشاره نمود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه با اشاره به شعار سال اظهار داشت: درباب جهش تولید در گروه ایران خودرو به افزایش تولید بسنده نکرده و علاوه بر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید، جهش تولید را در پروژه های خلاقانه مانند تولید گیربکس پیش بردیم.
وی اشاره کرد: طبق تعهد به وزارت صکت برای به صفر رساندن خودرو های تحویل داده نشده به مردم، تعداد تعهدات عمل نشده را به ۱۷۰۰۰ دستگاه خودرو رساندیم که تا آخر سال حداکثر با ۶۰۰۰ دستگاه خودرو به سال ۱۴۰۰ خواهیم رفت و در سال ۱۴۰۰ تعهدات خودرا به صفر می رسانیم.



1399/12/09
14:44:08
0.0 / 5
274
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است