محیط زیست آذربایجان غربی اعلام كرد:

یك قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات مارمیشو مشاهده شد

یك قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات مارمیشو مشاهده شد مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده نمودند.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، مهران نظری اظهار داشت: روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه افراد محلی در ارتفاعات مارمیشو در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه یک قلاده خرس قهوه ای بالغ را مشاهده و دقایقی ازاین گونه پرارزش تصویربرداری کردند.
نظری اظهار داشت: خرس قهوه ای ازجمله گونه های مهم و حساس بوده که طی سالهای اخیر جمعیت آن به شدت کاهش یافته و بنابراین برای حفظ و احیا نسل آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ملی حفاظت از این گونه تهیه و تدوین شده است.
نظری اضافه کرد: آذربایجان غربی به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی ازجمله مناطق مهم و پرارزش کشور به حساب می آید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: این مکان زیستگاه خرس قهوه ای به حساب می آید و تقریباً در تمامی مناطق این استان پراکنش دارد.
وی اضافه کرد: در سالهای اخیر و پس از ابلاغ برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه پرارزش تلاشهای زیادی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان برای حفظ و احیا نسل خرس قهوه ای انجام شده است که می توان به همکاری در ساخت مستند خرس قهوه ای، آموزش و توانمندسازی افراد بومی - محلی، برخورد با تخلفات شکار و صید اشاره نمود.

1399/09/15
13:40:40
5.0 / 5
1445
تگهای خبر: سازمان حفاظت محیط زیست , محیط زیست
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است