ممنوعیت جابه جایی بتن در تهران

ممنوعیت جابه جایی بتن در تهران به گزارش نت واش دبیر انجمن صنفی بتن از ممنوعیت جابه جایی بتن در تهران توسط پلیس از ۱۰ روز پیش اطلاع داد.


محرم كریمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیتی كه برای تردد تراك میكسرهای حمل بتن در تهران به وجود آمده است، اظهار نمود: ابتدای تابستان امسال به دنبال حادثه تصادفی كه یك دستگاه تراك میكسر داشت و متاسفانه سبب فوت دو نفر شد، به مدت ۱۰ روز از زمان حادثه، پلیس راهور به صورت كامل از تردد تراك میكسرها در سطح شهر تهران جلوگیری كرد و كار واحدهای تولیدی بتن كاملا مختل شد كه بعد از رایزنی هایی این ممنوعیت برداشته شد.

وی اضافه كرد: ۲۳ دی ماه امسال هم حادثه مشابهی روبه روی بیمارستان آتیه رخ داد كه تا امروز پلیس راهور به صورت كامل تردد تراك میكسرها در شهر تهران را ممنوع كرده است؛ به گونه ای كه به محض مشاهده این وسیله نقلیه، آن را حتی به همراه بار در مخازنش توقیف كرده و به پاركینگ می فرستد كه به فساد بار و نابودی دیگ بتن می انجامد.

دبیر انجمن صنفی بتن با بیان این كه این اقدام سبب تولید اختلال در عملیات های ساختمانی و عمرانی كه نیاز به بتن دارند شده است، اظهار نمود: به خاطر تصمیمی كه از جانب پلیس گرفته شده است اكنون خیلی از پروژه های ساخت وساز و بتن ریزی متوقف شده است و الان حدود ۱۲ هزار نفر از كارگران كارخانه های بتن آماده تهران كار نمی كنند و هزاران نفر از پروژه های وابسته به مبحث بتنی هم موقتا از كار بیكار شدند.

وی اضافه كرد: فقط در غرب تهران ۹۰۰ تراك میكسر در پاركینگ گذاشته شده و كار نمی كنند و در شرق تهران هم همین تعداد كارخانه های بتن آماده امكان كار ندارند، در حالیكه هر روز متقاضیانی كه پروژه هایشان وابسته به بتن است از ما درخواست بار می كنند.

كریمی با بیان این ادعا كه استدلال های پلیس در مورد توقیف ماشین های میكسر چندان موجه نبوده است، ادامه داد: در گفت وگویی كه با پلیس راهور داشتیم، مطرح می شد كه خودروهایی كه در خیابان ها متوقف شده اند مدارك كامل نداشتند و در مواردی هم بعنوان ماشین های آلاینده توقیف شدند، در حالیكه مدارك رانندگان ما كامل است و اعضای انجمن صنفی همگی از تراك میكسرهایی با عمر كمتر از ۱۰ سال استفاده می نمایند.

وی با بیان این كه پلیس دو قید حمل مواد فاسد شدنی و مواد سوختی را برای تردد كامیون ها در سطح شهر مجاز شمرده است، اظهار داشت: بتن بطور قطع یك ماده فاسد شدنی به حساب می آید، چون كه این محصول را نمی توان زمان زیادی در سرما یا گرما نگه داشت و باید بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد؛ به همین علت حتی می بینیم در بعضی كشورهای خارجی میكسرهای حمل بتن با چراغ های گردان مانند آمبولانس در مسیرهای شهری تردد می كنند تا اخطار مواد فاسد شدنی را به دیگر خودروها بدهند.

كارخانه های بتن تا ۱۰۰ میلیون تومان جریمه پرداخت می كنند

دبیر انجمن صنفی بتن با بیان این كه توزیع بتن در شهری مانند تهران امری لازم است، اظهار نمود: برخی قوانین باعث می گردد تا فشاری كه به تولیدكنندگان وارد می گردد در نهایت به مصرف كننده نهایی منتقل شود؛ به گونه ای كه یك كارخانه بتن در ماه بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان جریمه خودروهای خویش را می پردازد كه این جریمه را هم در نهایت از مصرف كننده می گیرد و مصرف كننده بتن هم این هزینه ها را بر قیمت نهایی ساختمان تحمیل می كند.

این تولید كننده، حل معضل بتن را با همكاری مجموعه ای از دستگاه ها ممكن دانست و اظهار داشت: در صورتی كه پلیس، شهرداری، سازمان استاندارد و محیط زیست با یكدیگر در مورد نحوه جابه جایی بتن و مصرف آن به نتیجه نرسند نمی توانند مشكل بتن را به تنهایی حل كنند.

وی اظهار نمود: همان گونه كه به خاطر سقوط یك هواپیما نباید فرودگاه را تعطیل كرد، به جهت یك تصادف هم نباید كل كارخانه های بتن را به تعطیلی كشاند.



 

1396/11/05
14:29:05
5.0 / 5
4194
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است