رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری:

اجرت تعویض باطری خودرو

اجرت تعویض باطری خودرو نت واش: رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری اجرت تعویض باطری خودرو و چك كردن آن را ۱۵ هزار تومان عنوان و اظهار نمود: ۱۸ میلیون خودرو در كشور وجود دارد كه معمولا برای این خودروها سالانه ۱۲ میلیون باطری نیاز است كه حدود ۱۰ میلیون آن تولید داخل هستند كه اگر سرب تامین شود میزان تولید افزایش می یابد.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، گویك نرسسیان امروز در حاشیه نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو در نشستی خبری به بیان مشكلات صنف خود پرداخت و اظهار داشت: هم اكنون یكی از بزرگ ترین مشكلات صنف ما مربوط به بحث تداخل صنفی می گردد.

وی ادامه داد: بحث باطری و برق خودرو امری كاملا تخصصی است، اما گاه شاهدیم كه در واحدهایی مانند مكانیكی ها یا گاه حتی تعویض روغنی ها باطری خودرو به فروش رسیده و نصب و تعویض می گردد. این مورد مشكلات بسیاری برای مردم و اتحادیه بوجود آورده است، چون كه در موارد مختلف ممكن است مشكل مربوط به باطری نباشد و بی جهت هزینه تعویض باطری به مشتری تحمیل شود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری همینطور اظهار نمود: بسیاری افراد هم بدون داشتن جواز كسب مرتبط در این حوزه مشغول به فعالیت هستند كه بیشترین شكایات صنفی مربوط به واحدهای بدون جواز می شوند.

نرسسیان در ادامه صحبت های خود با بیان این كه برجام سبب شده است خیلی از تولید كننده های بزرگ باطری برای سرمایه گذاری در بازار ایران اعلام آمادگی و برای ساخت كارخانه های جدید با ظرفیت بالا پیشنهاد كنند، اظهار داشت: با این وجود مشكلی كه در صنعت ساخت باطری وجود دارد این است كه ۶۰ درصد یك باطری را سرب تشكیل می دهد و متاسفانه تولیدات ما در زمینه سرب صادر می گردد و همكاران ما به علت كمبود سرب نمی توانند تولید بیشتری داشته باشند.

وی اضافه كرد: با این وجود اكنون ما در تولید باطری ها با مشكلی مواجه هستیم كه باعث می گردد نتوانیم ظرفیت تولید را بالا ببریم.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری ادامه داد: البته با بازیافت باطری های قدیمی بخشی از این نیاز جبران می شود، اما بازیافت باطری های ضایعاتی آلایندگی بسیار به همراه دارد.

نرسسیان همینطور به بحث بالا بودن بهره بانكی تسهیلات بانكی اشاره كرد و اضافه كرد: ایران بالاترین ظرفیت منطقه برای تولید باطری را دارد و در سطح منطقه به غیر از ایران، فقط تركیه است كه تولید دارد. برهمین اساس اگر بستر مناسب فراهم گردد ما می توانیم بزرگ ترین تولیدكننده باطری در خاورمیانه باشیم.

قاچاق باطری كمتر از ۱۰ درصد شده است

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره قاچاق باطری، توضیح داد: به جرات می توان گفت كه در سال های اخیر این مورد بسیار كم شده و اكنون باطری های قاچاق موجود در بازار حجمی كمتر از ۱۰ درصد دارند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری ادامه داد: واردات باطری امری تخصصی است و برای انجام آن لازم است افراد تاییدیه های لازم را از سازمان استاندارد و سازمان حمایت داشته باشند تا بتوانند واردات خویش را انجام دهند.

نرسسیان اضافه كرد: علاوه بر این در سال های گذشته با در نظر گرفتن تعرفه گمركی ۵۵ درصدی برای این بخش واردات باطری توجیه چندانی نداشت و خیلی از تجار ترجیح دادند به جای واردت باطری نهایتا نمایندگی یكی از برندهای دنیا را بگیرند.

وی در قیاس كیفیت باطری های ایرانی و خارجی، توضیح داد: شاید سه سال پیش مردم تمایل چندانی به خرید باطری ایرانی نداشتند و تنها این باطری ها را به علت ارزانی آنها می خریدند، اما اكنون كیفیت ما شانه به شانه كشورهایی مانند كره است، چون كه بعد از برجام دستگاه های تست و تكنولوژی های جدید وارد كشور شد.

اجرت تعویض باطری خودرو ۱۵ هزار تومان است

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری در بخش دیگری از صحبت های خود به گارانتی های باطری ها اشاره كرد و اظهار داشت: اكنون حداقل مدت گارانتی یك باطری ۱۴ تا ۱۶ ماه است و باطری های خارجی هم ملزم شده اند گارانتی حداقل یك ساله ارائه نمایند.

اما نرسسیان در پاسخ به این سوال كه به هنگام تعویض باطری چه هزینه ای بابت تحویل باطری قدیمی به مشتریان پرداخت می شود؟ اظهار نمود: معمولا نمی توان روی جنس دست دوم قیمت گذاشت و رقم های مربوط به این بخش به طور توافقی میان خریدار و فروشنده تعیین می گردد.

وی در پاسخ به این سوال كه چه جذابیتی برای خرید باطری های دسته دو وجود دارد كه در این سال ها از سرقت سایر قطعات خودرو جذاب تر بوده است، ادامه داد: اكنون مدتی است در سطح واحدهای ما نیروی انتظامی نظارت دائم داشته و فروشندگان موظف هستند هر باطری كه می فروشند روی باطری قدیمی كه به جای آن دریافت كرده اند مشخصات خودروی مربوطه را ذكر كنند، برهمین اساس در یك سال قبل سرقت باطری های خودرو بسیار كم شده است.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باطری همینطور اظهار نمود: در سطح واحدهای صنفی ما هم لازم است تمام واحدها اجرت انجام خدمات مختلف را روی دیوار خود نصب كند. هزینه تست، تعویض و جابجایی باطری هم ۱۵ هزار تومان است كه این هزینه فقط مربوط به تعویض باطری نیست و چك كردن آن را هم شامل می گردد.



 

1396/08/24
23:51:28
5.0 / 5
4616
تگهای خبر: بازار , خودرو , كیفیت
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است