سردار سلیمی:

روزانه ۲۳۰۰ سال از عمر تهرانی ها در ترافیک تلف می شود

روزانه ۲۳۰۰ سال از عمر تهرانی ها در ترافیک تلف می شود نت واش: به گزارش نت واش، معاون عملیات پلیس راهور فراجا روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح کلان شهر تهران صورت می گیرد، اظهار داشت: روزانه حدود ۲۳۰۰ سال از عمر مردم در ترافیک شهر تهران از دست می رود.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، مراسم رونمایی از اقدامات و دستاوردهای دستگاه ها در دولت سیزدهم در مورد کاهش آلودگی هوا، توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی درون شهری با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون عملیات پلیس راهور فراجا، وزیر صمت و معاونین وزارت خانه های کشور و بهداشت بامداد دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در سالن همایش های بین المللی محیط زیست برگزار گردید.
سردار سلیمی معاون عملیات پلیس راهور فراجا در این جلسه بیان نمود: باید سفرهای غیر ضروری به حداقل برسد و در این حوزه الکترونیکی شدن خدمات می تواند بسیار مؤثر باشد.
وی، رژیم لاغری ترافیکی و پیاده روی و حمل و نقل سالم در بافت مرکزی شهرها را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلاینده ها دانست و اضافه کرد: حرکات و اقدامات خوبی شروع شده اما سرعت آن نسبت به گسترش ترافیک بسیار ناچیز است.
به گفته این مقام انتظامی، قانون هوای پاک از مترقی ترین قوانین است که متأسفانه تنها ۱۰ درصد آن اجرایی شده و همین مساله؛ مدیریت ترافیک، حوادث و آلودگی را مشکل کرده است.
معاون عملیات پلیس راهور فراجا اضافه کرد: بیشتر از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده می باشند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی دارند.
سردار سلیمی اظهار داشت: قانون هوای پاک و محیط زیست در سال ۹۶ به شکلی از مترقی ترین قوانینی بود که اجرای ۵۰ درصدی آن می توانست وضعیت زیست را در شهرها دگرگون کند. این قانون تاکنون چند درصد آن اجرا شده است؟ فکر کنم کمتر از ۱۰ درصد آن به اجرا رسیده.
وی برخورد جریمه محور را ناکافی دانست و اضافه کرد: مبحث نوسازی وسایل نقلیه فرسوده و اجرای قانون هوای پاک باید بر مبنای فرآیند قانونی و بعنوان یک پروژه صورت گیرد.
سلیمی با عنوان این مطلب که روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح کلانشهر تهران صورت می گیرد، اظهار داشت: روزانه حدود ۲۳۰۰ سال عمر مردم در ترافیک شهر تهران از دست می رود، در حالیکه ۷۱ درصد این ترددها با وسایل نقلیه، تک سرنشین است.

1403/03/21
13:45:34
5.0 / 5
210
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , بهداشت , خدمات
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است