بسته اخبار علم و فناوری

ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز در یک بیمارستان کشور

ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز در یک بیمارستان کشور نت واش: سرویس علم و فناوری ایسنا امروز پنجشنبه(17 خرداد) میزبان اخبار مختلفی از ایران و سرتاسر جهان بود که خواندن آنها خالی از لطف نخواهد بود. با هم مروری خواهیم داشت بر اخباری که امروز انتشار یافته است.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، در سرویس علم و فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) امروز در مورد ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در بیمارستان فیروزگر، درمان بی خوابی بدون دارو با یک تکنولوژی جدید خواندیم و از تولید یک ابزار وارداتی صنایع معدنی توسط پژوهشگران کشور باخبر شدیم. همین طور تجربه رانندگی با سایبرتراک تسلا، ارسال ۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند به مدار زمین و اقبال بازار بین المللی به کیسه های پلاستیکی تخریب پذیر ایرانی از دیگر اخبار مهم امروز بودند.
برای خواندن نسخه کامل هر یک از اخبار کافی است بر روی تیتر آبی رنگ آنها کلیک کنید.
تولید یک ابزار وارداتی صنایع معدنی توسط پژوهشگران کشور
مهندسان یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر رفسنجان به دانش فنی ساخت آستر آسیاهای صنایع معدنی که یک محصول وارداتی بود، رسیدند و عمر مفید آنها را به یک سال رساندند.
با پروژه جدید ناسا، سحابی ها را به خانه ببرید!
پروژه جدید ناسا به کاربران اینستاگرام اجازه می دهد تا شگفتی های کیهان را که توسط رصدخانه پرتو ایکس چاندرا و سایر تلسکوپ های فضایی رصد می شود، بصورت سه بُعدی تجربه کنند. این یک فیلتر واقعیت افزوده (AR) به نام «تجربه اینستاگرام» است که اجرام آسمانی فوق العاده زیبا را دریافت می کند و آنها را درست در کنار شما در مقابل دوربین قرار می دهد.
ساخت تجهیزات و ابزار پیشرفته در دستور کار ستادعلوم شناختی
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: پشتیبانی از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی ها با همکاری پژوهشگران، اساتید و گروههای پیشران از اولویت های این ستاد بشمار می رود.
ایجاد «مرکز ملی نوآوری مغز» در بیمارستان فیروزگر
مرکز ملی نوآوری مغز در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، لابراتوار های نقشه برداری، شتاب دهنده ها و واحدهای فنی و اداری درحال راه اندازی است و پیش بینی می شود امسال افتتاح شود و فعالیت تحقیقاتی، تخصصی، آموزشی و درمانی خودرا شروع کند.
درمان بی خوابی بدون دارو با یک فناوری جدید
یک هدبند انقلابی با پشتیبانی موسسه فناوری ماساچوست چاره ای برای خواب بدون دارو برای نخستین بار ارائه می دهد.
اقبال خوب بازار بین المللی از کیسه های پلاستیکی تخریب پذیر ایرانی
هر چند که ضربه های کیسه های پلاستیکی از گذشته های دور به محیط زیست وارد شده است ولی فناوران یکی از شرکتها توانست با رسوخ فناوری نانو به صنعت به فرمولاسیون کیسه های پلاستیکی تخریب پذیر برسد و این محصول در خارج از کشور با استقبال خوبی مواجه گردید.
تجربه رانندگی با سایبرتراک تسلا چگونه است؟
سایبرتراک با زوایای تیز لیزری خود شبیه تانک جنگی است که با بدنه ضدگلوله و شیشه جلو زره مانند می خواهد وارد منطقه جنگی شود؛ در صورتیکه هدایت آن بیشتر شبیه راندن یک خودرو کوچک و معمولی مانند رنو کلیو است.
۱۳ «استارلینک» قابل اتصال مستقیم به تلفن های هوشمند عازم مدار زمین شدند
موشک «فالکون ۹» روز چهارم ژوئن ۱۳ ماهواره جدید «استارلینک» را به مدار زمین برد.
برندگان عکاسی راه شیری ۲۰۲۴ مشخص شدند
از بلندترین کوه در نیوزیلند تا بیابان های آتاکاما در شیلی، امسال تصاویر متنوعی جهت شرکت در مسابقه «عکاس سال راه شیری» ارائه شده بودند.



1403/03/18
11:55:51
5.0 / 5
269
تگهای خبر: آب , ابزار , بازار , تكنولوژی
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است