مدیركل محیط زیست گیلان خبر داد؛

تولد ۲ راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا

تولد ۲ راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا به گزارش نت واش، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: ۲ رأس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش لوندویل بندر مرزی آستارا در سلامتی کامل متولد شدند.



به گزارش نت واش به نقل از مهر، حمزه عشوری اظهار نمود: در ایام اخیر دو رأس از مرال های آبستن موجود در سایت حفاظت شده لوندویل، با موفقیت زایمان کرده و هم اکنون حال عمومی بچه مرال ها و مادر مساعد است.
وی اضافه کرد: در پناهگاه لوندویل ۱۴ رأس مرال نگهداری می شود که با تولد این بچه مرال ها تعداد آنها به عدد ۱۶ رأس رسید.
عشوری خاطرنشان کرد: از این مرال ها ۱۱ رأس نر و ۵ رأس ماده هستند که یکی دیگر از مرال های ماده موجود در این پناهگاه هم آبستن می باشد و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد زایمان موفق آن باشیم.
وی در رابطه با وضعیت سایر مرال های حیات وحش لوندویل آستارا هم اضافه کرد: از سال ۱۳۸۵ بخشی از این پناهگاه، به منظور زندگی مرال آماده و تابحال چندین رأس از این گونه بومی در آن رهاسازی شده است که به صورت شبانه روزی توسط نیروهای اداره حفاظت محیط زیست آستارا حفاظت می شود. وی ضمن قدردانی از زحمات مجموعه همکاران و محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا افزود: مرال آبستن هم اکنون تحت مراقبت کامل بوده تا این دوره را در سلامت کامل جهت وضع حمل طبیعی سپری کند.
گفتنی است، مرال که در زبان محلی به «گاو کوهی و گوزن قرمز» شهرت دارد، یکی از بزرگترین نوع گوزن ها در جهان و بزرگترین نوع گوزن در کشور است که در مناطق مختلف جنگلی کشور و استان گیلان پراکنش دارد و الان به علت شکار بی رویه و تخریب زیستگاه، نسل آن در خطر انقراض قرار دارد.
پناهگاه حیات وحش «لوندویل» یکی از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست ایران است که در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگه ای، تالابی و ساحلی در نوار دریای خزر تشکیل شده است.

1403/03/16
13:27:05
5.0 / 5
256
تگهای خبر: آب , سازمان حفاظت محیط زیست , سایت , محیط زیست
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است