آغاز به كار خط تولید انبوه تارا اتوماتیك با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

وزیر صمت نخستین تارای اتوماتیک را به حرکت درآورد

وزیر صمت نخستین تارای اتوماتیک را به حرکت درآورد عصر امروز(شنبه، اول آبان ۱۴۰۰) تولید انبوه تارا اتوماتیک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گروه صنعتی ایران خودرو شروع شد که در حاشیه آن وزیر صمت از کاهش محسوس قیمت ها تا آخر سال جاری و افزایش ظرفیت تولید تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده که امکان حذف قرعه کشی را به دنبال خواهد داشت، اطلاع داد.


به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، عصر امروز (شنبه) در شب ولادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از خط تولید انبوه تارا اتوماتیک در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران خودرو، اعضای انجمن خودروسازان و دبیران انجمن های قطعه سازان و سایر مقامات صنعتی کشور، رونمایی گردید و خط تولید انبوه آن شروع به کار کرد.
در این بازدید، علاوه بر افتتاح خط تولید انبوه تارا اتوماتیک، پروژه جدید توسعه محصول K۱۲۵ ایران خودرو با امکانات و طراحی به روز هم آغاز و ارائه شد.
سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- نخستین تارای اتوماتیک را به حرکت درآورد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه صنعت خودرو بایستی ظرف دو سال آینده به افتخار ملی تبدیل گردد که این امر با امکانات موجود امکان پذیر است، اظهار نمود: صنعت خودرو با عنایت به امکانات در اختیار باید کاهش ۱۵ درصدی قیمت تمام شده را تا سال آینده عملیاتی کند. توانمندی صنعت خودرو برای مردم ملموس نیست و عموم مردم حس خوبی از صنعت خودرو ندارند که بسیار مبحث ناخوشایندی است. ذهنیت مردم با حقیقت صنعت خودرو فاصله دارد که این فاصله با کار متراکم و جهانی بایستی پر شود.
فاطمی امین ضمن اشاره به اینکه از هفته نخست {آغاز مسئولیت در وزارت صمت}، ۱۰ اولویت را اعلام کردیم که صنعت خودرو یکی از این اولویت ها بوده است: خاطرنشان کرد: متاسفانه صنعت خودرو دارای چالش های بسیاری است. امیدواریم که در آینده نزدیک موانع رفع شوند. ضمن این که امیدواریم از هفته آینده گشایش هایی ایجاد شود. در صورت گشایش، صنعت خودرو آخر سال بازیابی شده و از سال آینده توسعه خواهد یافت.
وی از برنامه ریزی تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده اطلاع داد و اظهار داشت: از سال ۱۴۰۲ نه تنها هیچ خودروی زیر سه ستاره کیفی تولید نخواهد شد بلکه باید برای تولید خودروی به صورت کامل در کشورهای دیگر اقدام نمود. برنامه خودروسازان به صورت هفتگی دریافت و رصد می شود و دو خودروساز بزرگ برنامه هفتگی خویش را عرضه کرده اند. ما هم به دنبال آن هستیم تا وظایف برعهده خویش را به صورت دقیق انجام دهیم تا خودروسازان مطرحی در دنیا باشیم.

قیمت خودرو تا آخر سال کاهش ملموس خواهد داشت
وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه این مراسم هم جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر این که شناسایی موانع صنعت خودرو از اولویت های ما از روزهای نخست حضور در وزارت صمت بوده است، اظهار داشت: برنامه بایستی بگونه ای باشد که سال آینده تولید خودرو به قدری زیاد شود که دیگر نیازی به قرعه کشی نباشد. برنامه دقیقی مبتنی بر ۹ طرح در صنعت خودرو طراحی شده است. به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت ها کاهش پیدا کند و این کاهش تا آخر سال ملموس خواهد شد.
فاطمی امین با اشاره به اینکه تا آخر سال بالغ بر ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از هدف گذاری تعیین شده به مرحله تولید خواهد رسید، اظهار داشت: بر این اساس تولید خودرو در سال آینده به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه خواهد رسید و بدین ترتیب دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.
این مقام مسئول ضمن اشاره به این که امسال امکان صادرات وجود داشت اما به سبب نیاز داخل از خودروسازان خواستیم تمرکز خویش را بر تأمین نیاز داخل بگذارند، در ارتباط با واردات خاطرنشان کرد: واردات خودرو در مجموع می تواند برای صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به سبب این که تعادل ارزی کشور به هم می ریزد، مناسب نمی باشد.
فاطمی امین ضمن اشاره به این که صنعت خودرو هم اکنون با مشکلاتی مواجه می باشد، تصریح کرد: از مدیران خودروساز خواسته ایم کیفیت تولید و همینطور رضایت مشتریان را بالا برند.

هدف اصلی تارا اتوماتیک ورود به بازارهای صادراتی است
در ادامه مراسم افتتاح خط تولید انبوه تارا اتوماتیک، فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو- این خودرو را محصول وحدت ارکان اصلی صنعت خودرو که در چارچوب خودرو به ظهور رسیده دانست و اظهار نمود: با توجه به این که خودروی تارا دستی در کوتاه ترین زمان ممکن چهار ستاره کیفی را به دست آورد، امیدواریم تا آخر سال به پنج ستاره کیفی برای تارای اتوماتیک دست یابیم. همچون اهداف ما توقف تولید خودرو های سه ستاره است.
وی ضمن اشاره به رشد ۳۵ درصدی تولید خودرو در سال گذشته، اظهار داشت: نهضت داخلی سازی یکی از سرفصل های اصلی برنامه های ماست؛ بطوریکه از سال ۱۳۹۸ تابحال ۲۵۸ میلیون یورو از ارزبری جلوگیری به عمل آمده است. محصولات آتی ایران خودرو با حداکثر خودکفایی در دست اجرا است بگونه ای که تارا به محصول نهایی تبدیل گشته و پروژه K۱۲۵ در بهمن ۱۴۰۱ به بازار عرضه خواهد شد. تازا اتوماتیک با این مشخصات برای اولین بار به تولید رسیده است و هدف آن ورود به بازارهای صادراتی است. هم اکنون ۷۰ درصد واردات خودروی CBU به کشور در این سطح خودرو است و از آنجاییکه متوسط قیمت این خودرو ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار است، میتوان زمینه صادرات آنرا فراهم نمود. براین اساس بازار کشش ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را دارد.

تولید سالانه یک محصول جدید
این مدیر صنعتی اضافه کرد: توسعه همزمان دو محصول وجود دارد اما به سبب کمبود نقدینگی ناگزیر به تبدیل دارایی غیرمولد به مولد و توسعه محصول شدیم. برنامه آینده ایران خودرو تولید سالانه یک خودروی جدید است؛ چونکه پلت فرم مشترک منجر به کاهش قیمت تمام شده، دستیابی به مقیاس اقتصادی و صادرات خواهد شد. همزمان با این خودرو پنج محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند سال، پژو ۲۰۷ پانوراما و... ارتقا خواهند یافت و راناپلاس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک در اواخر سال به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل ایران خودرو خبر داد: تارا برقی و رانا نیمه اتوماتیک در اسفند سالجاری رونمایی خواهند شد. آریسان جدید هم از ماه آینده در ایران خودرو خراسان به تولید می رسد. ضمن این که گیربکس شش سرعته هم در دیماه به بهره برداری خواهد رسید.
مقیمی تصریح کرد: بایستی به استانداردهای ۸۵گانه نزدیک شویم که با به نتیجه رسیدن این تولیدها، افزایش کیفیت و رضایت عمومی در داخل کشور مهیا شود. این در حالیست که خودروی هیبریدی و برقی هم در دستور کار بوده و گیربکس AMT امسال و گیربکس AT در سال آینده رونمایی خواهد شد. تولید نمونه اتوبوس برقی در ایران خودرو دیزل هم ظرف یک ماه آینده کلید خواهد خورد.
مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به این که طی ۱۵ ماه، بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای به بار نشستن تارا هزینه شده که در این میان ۱۳۹ قطعه ساز داخلی و ۱۲ قطعه ساز خارجی در اجرای پروژه ی تارا همکاری داشته اند؛ اظهار داشت: ۳.۹۲ درصد از قراردادها با زنجیره تأمین داخلی منعقد شده است. اما موانعی در تولید منجر به افزایش قیمت تمام شده می شوند. برای تایید شدن در استانداردهای خارجی باید ورقه های بدنه تارا از خارج از کشور تامین گردد که این امر هزینه بر است.

شورای رقابت قیمت تارا اتوماتیک را اعلام نمی کند و ما بدقول می شویم
مقیمی در ارتباط با قیمت تارا هم اظهار نمود: کلینیک قیمت گذاری تارا اتوماتیک برگزار و گزارش آن به شورای رقابت عرضه شده است. شخصا از رئیس شورای رقابت برای تعیین قیمت پیگیری کرده ام اما در پاسخ اعلام گردید که احکام اعضای این شورا به پایان رسیده و قیمت جدید تعیین نشده است؛ این در حالیست که خودرو ها ساخته شده و آماده تحویل اند اما قیمت معلوم نیست که بتوان ارائه کرد. به ازای هر روز هم هر دستگاه خودرو مشمول چهار میلیون تومان سود مشارکت خواهد بود در حالیکه آماده ارسال دعوتنامه هستیم اما به جهت نامشخص بودن قیمت خودرو از صدور دعوتنامه معذور هستیم و این گونه مقابل مشتریان بدقول خواهیم شد.






منبع:

1400/08/02
12:44:45
5.0 / 5
674
تگهای خبر: آب , اتوبوس , بازار , برق
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است