رئیس منابع طبیعی دامغان:

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت هستند

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت هستند به گزارش نت واش رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان اظهار داشت: سه هزار و ۳۴۱ نفر در دامغان در سه بخش دانش آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند.



علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۴۱ نفر در دامغان در سه بخش دانش آموزی، مروج و محافظ، همیار طبیعت هستند، بیان نمود: سه هزار و ۱۸۵ نفر از همیاران طبیعت در شهرستان، دانش آموزان، ۱۱۰ نفر مروج و ۴۶ نفر محافظان طبیعت تشکیل داده که در طول سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همراهی و همکاری دارند.
وی افزود: طرح همیاران طبیعت، طرحی مهم و اساسی است که پیرو فرمایشات مقام معظم انقلاب جهت استفاده از توان همه برای حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی اجرا شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به اینکه مردم حافظان واقعی عرصه های منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی را از خود می دانند و در حفظ آن تلاش و تلاش دارند، اضافه کرد: همیاران طبیعت کسانی هستند که اطلاع رسانی بموقع و در عرصه ها حضوری پررنگ دارند و شاهد این هستیم که این نقش آفرینی ها داوطلبانه هم بوده و گاهی اوقات متحمل خسارت مالی و جانی می شوند تا عرصه های منابع طبیعی به خطر نیافتد و سودجویان به این عرصه ها دست اندازی نکنند.
عباسی راد تصریح کرد: استفاده از ابزارها و فرهنگ سازی در ارتباط با اهداف منابع طبیعی از وظایف همیاران طبیعت است و فعالان عرصه های منابع طبیعی و همه افرادی که با انگیزه های غیر انتفاعی، معنوی و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ، خدمتی را عرضه می دهند از همیاران طبیعت به شمار می آیند.
وی اظهار داشت: دامغان یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۸ هکتار مساحت دارد که از این میزان ۳۰ هزار و ۹۴۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۷۵ هکتار اراضی باغی و مابقی مساحت را اراضی مسکونی و صنعتی تشکیل می دهد.


منبع:

1399/08/04
17:41:17
5.0 / 5
2113
تگهای خبر: آب , ابزار , صنعت , منابع طبیعی
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است