۳۰۰۰ متر حفاری برای رسیدن به طلای هیرد

۳۰۰۰ متر حفاری برای رسیدن به طلای هیرد به گزارش نت واش خراسان جنوبی مدیر مجتمع طرح های اكتشافی خراسان جنوبی اظهار نمود: طی پنج ماه نخست سال جاری بیش از 3000 متر حفاری در  معدن طلای هیرد صورت گرفته، این در حالیست كه این رقم در زمان مشابه سال قبل تنها 962 متر بوده است.


علیرضا جلالیان، امروز دوشنبه ۳۱ شهریور به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در سال قبل سعی کردیم تا با تسریع در عملیات اکتشاف و بهره برداری از معادن سهم کوچکی در رونق تولید بخش معدن و صنایع معدنی برداریم.
به گزارش نت واش به نقل از ایسنا، وی از ستاندن جواز تأسیس واحد فرآوری معدن طلای هیرد با ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خرداد ماه سال قبل آگاهی داد و بیان کرد: عملیات اجرایی راه اندازی این کارخانه فرآوری توسط شرکت گروه بین المللی آبادراهان پارس بعنوان سرمایه گذار آن آغاز و تابحال بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی به آغاز عملیات معدن کاری در معدن طلای هیرد اشاره نمود و اظهار داشت: با انجام عملیات آتشباری، فعالیت اجرایی در این معدن در اسفندماه سال قبل رسما شروع شد که با بهره برداری از آن سالیانه ۱۰۰ هزار تن کانسگ طلا استخراج و برای ۵۰ نفر نیز اشتغال ایجاد می شود.
جلالیان، تجهیز کامل سایت کارگاهی واحد فرآوری در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع، جانمایی و راه اندازی واحد خردایش در محل راه اندازی کارخانه، انجام مطالعات تکمیلی و آنالیز داده های اکتشافی، تهیه بلوک مدل ماده معدنی قسمتی از تارگت ۳ معدن هیرد، ستاندن مجوز برق سه فاز موقت کارگاهی و انتقال آن، انتخاب مشاور جهت انجام مطالعات تامین آب مورد نیاز، تامین و انتقال خطوط تلفن ثابت و اینترنت و ستاندن مجوز زیست محیطی برای معدن طلای هیرد، ستاندن پروانه بهره برداری برای معدن روی ملوند با ذخیره ۱۷۰ هزار تن با عیار ۶٫۳ درصد و فعال سازی این معدن با مشارکت مجموعه فنی مهندسی سبزیانی و ستاندن گواهی کشف برای معدن طلای خونیک با ذخیره ۵۰۸ هزار تن کانسگ طلا با عیار ۰.۸ ppm را از دیگر اقدامات انجام شده در سال قبل برشمرد.
وی اضافه کرد: از شروع سال جاری ۷۵۰۰ تن ماده معدنی در تارگت سه معدن طلای هیرد توسط سرمایه گذار (شرکت بین المللی آباد راهان پارس) استخراج شده است.
مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی بیان کرد: تهیه طرح سه ساله استخراج معدن طلای هیرد، راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه واحد فرآوری، تهیه نقشه های اجرایی و ساخت فونداسیون های کارخانه، اجرای عملیات خاکی مربوط به سد باطله از دیگر اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار طی ۵ ماهه نخست امسال است.
جلالیان با اعلان اینکه در طول این مدت حدود ۱۲ هزار تن کانسنگ روی از معدن روی ملوند استخراج شده است، اضافه کرد: در امتداد احیاء و فعال سازی معادن غیرفعال در حوزه خراسان جنوبی با بررسی های انجام شده مقرر شد در گام اول در حوزه مواد معدنی مس، کرومیت، آهن و منیزیت جلساتی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بهره برداران معادن این حوزه ها اجرا شود و بعد از بررسی مسائل و مشکلات پیش رو متناسب با شرایط کار، بسته های سرمایه گذاری تهیه و فعالسازی معادن مذکور عملیاتی شود.
معدن طلای هیرد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بیرجند و ۸ کیلومتری روستای بصیران قرار دارد.




منبع:

1399/06/31
13:44:30
5.0 / 5
1886
تگهای خبر: آب , برق , تولید , راه اندازی
این پست نت واش را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب نت واش
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
نت واش : کارواش اینترنتی

نت واش

کارواش در محل

کارواش netwash.ir - تمام حقوق سایت نت واش محفوظ است